welk huishoud middel werkt tegen zwemmerseczeem ?

zelf heb ik daktarin als een gebruikt alleen daar ben ik mee gestopt omdat ik dacht dat ik er vanaf gekomen was.
maar nu heb ik het weer en mijn vraag is welk huishoud middel werkt tegen zwemmerseczeem ?
ik heb aan deze voet trouwens ook kalknagels.
aan mijn andere voet heb ik geen zwemmerseczeem en ook geen kalknagels.

(helpt het om op blote voeten te lopen, of met je voeten in de zon te gaan ?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon weer iets als Daktarin kopen en als je denkt dat het over is, nog minimaal een week doorsmeren. Koop ook iets tegen de kalknagel, koop daar ook een vijl bij, die je alleen voor de kalknagel gebruikt. Sur plus kalknagelolie schijnt goed te zijn. Je kunt hier ook mee naar de huisarts, die schrijft je dan een strip tabletjes voor, helpt ook goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je het zwemmerseczeem behandeld hebt, bad of douche goed schoonmaken en vooral afdrogen. zwemmerseczeem verspreid zich namelijk via vochtige ondergronden, vandaar dat je het vooral in binnenzwembaden kunt oplopen. Daarom dragen wedstrijdzwemmers en veel anderen badslippers als ze lopen in het zwembad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk er ook aan je goed tussen je tenen af te drogen. Dat is sowieso altijd belangrijk maar zeker als je zwemmerseczeem hebt want dat gaat als het vochtig is lekker broeien.
Weet je wel zeker dat je een kalknagel hebt en dat het geen schimmel onder je nagel is? Die termen worden ook vaak door elkaar gebruikt maar het is niet hetzelfde. Voor een schimmel moet je echt medicijnen van de huisarts hebben want daar werken al die andere middeltjes absoluut niet tegen. Die medicijnen zijn wel heel slecht voor je lever, alhoewel er tegenwoordig ook minder schadelijke middelen schijnen te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een schimmelnagel en kalknagel is precies hetzelfde, lees ook hier erover: http://www.huidinfo.nl/schimmelnagel.html

Het beste antwoord

Het helpt het om de voeten te weken in een voetbad met azijn. Azijn heeft niet alleen een preventieve, maar ook helende werking.
Een zoutbad wil ook wel helpen. Gewoon wat zout oplossen in lauw warm water en de voeten erin laten weken.
Nog een natuurlijk middel is het weken van de besmette voeten in een bad met daarin biotex groen of blauw.

Hoe men de schimmel wil behandelen is afhankelijk van de eigen voorkeur, maar wat men ook doet, zorg ervoor dat de voeten eerst goed gereinigd zijn: dit kan door ze af te spoelen en vervolgens goed droog te maken. De handdoek meteen na gebruik in de wasmachine doen om (her)besmetting of verspreiding van de schimmel te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

H2O2 (waterstofperoxide) 3%
Liefst foodgrade of medical grade gebruiken, maar ook die van het kruidvat e.d. werkt.

Schimmels doen het niet goed in een zuurstofrijk milieu.