Mag ik alcohol en Doxycycline EG 200 mg combineren of...?

Het is nu vrijdag 11 april en ik heb vandaag gehoord van de dokter dat ik antibiotica moet nemen (Doxycycline EG 200 mg). Ik had een tekenbeet maar het is nog niet zeker dat ik de ziekte van Lyme heb. Morgen (zaterdag 12 april) is het een grote fuif en ik zou hier graag alcohol drinken. (ik mag niet zo vaak weg) Is het dan beter om pas de dag na de fuif te starten of combineren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Medicatie en alcohol combineren is in iets van 90-95% van de gevallen niet aan te raden. Ik weet niet wat er in de bijsluiter staat, maar Lyme is geen pretje.

Als ik jou was zou ik liever 1x zuipen overslaan dan de rest van mijn leven met de gevolgen van Lyme rondlopen omdat de medicatie niet goed werkte. Zonder alcohol kun je ook lol hebben.

Toegevoegd na 20 minuten:
De werking word verminderd door alcohol, NIET doen dus.
Gewoon nu met je kuur beginnen, en pas weer alcohol drinken als je helemaal klaar bent.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zouden twee dagen zoveel verschil maken? Normaal was ik niet van plan om meteen naar de dokter te gaan.
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe bedoel je 2 dagen? dat je gaat wachten met die pillen te nemen? je moet wel zo snel mogelijk beginnen hoor, hoe langer je wacht, hoe meer de mogelijke besmetting zich al door je bloed en lichaam kan verspreiden.
Je moet het zelf weten, maar je moet niet bij mij aankloppen als straks levenslang ziek bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee snap ik, maar zou het al zo'n effect geven op twee dagen?
Ritsuka
10 jaar geleden
geen idee, dat mag je zelf uitproberen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha :s Zo'n lastige beslissing
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk verplaats ik m'n kuur gewoon twee dagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk jij dat het oke is om bv maar drie pinten te drinken?
Ritsuka
10 jaar geleden
Moet jij weten, je hebt je keuze toch al gemaakt?
Je kunt het best zo snel mogelijk de doxycycline nemen. Wat drinken heeft geen invloed. Ik heb het ook wel een maand als malariaprofylaxe geslikt. Voor vrouwen is dat overigens niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alcohol en dit medicijn niet combineren. Alcohol verhindert de werking van Doxicycline en je hebt dan kans dat je bacteriën e.d. in je lichaam meer resistent maakt in de toekomst en in het vervolg minder snel beter wordt.

Ook werkt het antibiotica nu minder goed. Lyme is een serieuze ziekte. Dus ik zou dat risico niet nemen.