Als je HCG tablets neemt, dan test een zwangerschapstest ook positief toch?

In die tabletten zit gewoon het hormoon HCG toch? Dus als je dan op een stikkie plast, zal deze aangeven dat je zwanger bent terwijl je dit niet bent, correct?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Ik verwacht dat enkel 'HCG'-tabletten niet een positieve uitslag kunnen veroorzaken.

Ik ben geen arts, maar voor hoever ik weet bevatten de (legale) tabletten (oa bedoeld voor afvallen) NIET het daadwerkelijke hormoon HCG maar zijn dit altijd varianten hierop. Het daadwerkelijke hormoon HCG mag legaal alleen nog voor medische doeleinden worden gebruikt en niet worden verkocht in de winkel of voor gewichtsverlies.
Wat wel van invloed is zijn HCG-injecties, deze kunnen worden gegeven om gemakkelijker zwanger te kunnen raken, denk hierbij bijvoorbeeld aan injecties van pregnyl. Hierbij kan ook pas na een bepaalde tijd een zwangerschapstest betrouwbaar worden uitgevoerd. Andere medicatie bijvoorbeeld voor voor epilepsie kunnen ook een (vals) positieve uitslag veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had nog nooit gehoord van HCG-tabletten. Een eiwit als hCG wordt over het algemeen ook direct verteerd in de maag en is daarom niet werkzaam. Daarom heb ik ze een gegoogeld.
Volgens hcgtablete.eu gaat het om tabletten met een of ander kruidenextract. Er staat nadrukkelijk dat get géén medicijn is en daarom vrij verkrijgbaar is.
Het gaat dus niet om het humaan choriongonadotrofine (het hCG waarop de zwangerschapstest test). Als dat hCG er wel in zou zitten zou het echt wel om medicatie gaan, die echt niet vrij verkrijgbaar zou zijn.

Als het hCG er niet inzit zzullen de tabletten een zwangerschapstest ook niet onterecht positief maken.