Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan mijn medicijnen niet betalen, wat nu?

Hallo,
Ik ben een 18 jarige studente en woon op mijzelf.
Ik heb astma en heb hier medicatie voor.
Nu ben ik er tot mijn schrik achter gekomen dat terwijl ik een extra aanvullende verzekering heb van CZ. Dat eerst alles van mijn eigen risico afgaat. Mijn inhalers kosten 60 euro per stuk en ik heb er 2 en dit betekent inclusief mijn andere medicatie ik 180 euro per maand moet betalen max. 360 . alleen dit heb ik niet. Ik kan mijn boodschappen dan niet meer kopen. Ik ben nu gestopt met mijn medicijnen omdat ik het niet kan betalen. Alleen heb ik nu heel veel last van mijn astma. Alleen ik zie geen andere oplossing. Wie weet wat ik kan doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag aan je apotheker of er een middel is, met dezelfde werking en werkzame stof, dat goedkoper is en/of wel vergoed wordt.
anneliez
10 jaar geleden
Misschien lukt het hulp te krijgen van de bijzondere bijstand in je gemeente
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je betaald per jaar het eigen risico zelf (dus in jou geval ca. 2 maanden medicatie). Maar bij CZ kun je evt. in 10 termijnen het eigen risico betalen, zie http://www.cz.nl/klantenservice/mijn-eigen-risico-hoe-zit-dat-nou (onderaan de pagina)
Overigens tellen kosten vergoed door de aanvullende verzekering meestal niet mee voor verplicht eigen risico, maar in dit geval gaat het volgens mij om kosten basisverzekering (categorie medicatie) . Maar vraag het even na bij CZ. NB Heb je de aanvullende verzekering echt nodig ?
Poet
10 jaar geleden
Het eigen risico is 360 per jaar en niet per maand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraagje lotje wist je niet van je eigen risico?
Ben je net begonnen met deze medicatie? Niet gebruiken kunnen de rekeningen alleen maar verhogen!
Doordat je dan misschien veel meer last van je astma kunt kunt krijgen !