blijf je bij gebruik van methylfenidaat altijd afvallen?

ik ben inmiddels al 5 kilo afgevallen van methylfenidaat, toevallig is dat ook wel gunstig voor mij. maar in ieder geval. stop dit ooit? of word het minder? of blijft het altijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.9K

Antwoorden (2)

Het staat in de bijsluiter van dat medicijn dat zelden optreedt dat er minder eetlust is waardoor gewichtsverlies optreedt. Dat is een lastig probleem, vooral bij ADHD, omdat veel kinderen met ADHD al moeilijke eters zijn. Kennelijk is het een blijvend verschijnsel.
Je kunt deze bijwerking verminderen door het medicijn bij het eten in te nemen. Raadpleeg je huisarts als het eten echt een probleem gaat worden.
Amadea
10 jaar geleden
Amfetamineachtige stoffen en daartoe behoort methylfenidaat, kunnen afvallen bevorderen door remming van de eetlust. Eigenlijk is het een stimulerend middel voor mensen die GEEN ADHD hebben. Bij ADHD werkt het paradoxaal, dus omgekeerd.
Meestal neemt het afvallen op den duur af. Zolang je niet te licht wordt n verder geen vervelende bijwerkingen hebt kan je het nog even aanzien. Meldt het wel aan de voorschrijver.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de dokter weegt mij elke maand, dus het word wel goed in de gaten gehouden. maar ik weeg nu 90 kilo dus erg is het niet.