op welke voeding moet ik letten met het slikken van Paroxetine om niet aan te komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Of je nu medicijnen slikt of niet, je moet - om niet aan te komen - letten
op al je voedingsmiddelen.
Niet te veel vet en niet te veel suikers en niet te veel alcohol en niet te veel snacks en niet te veel snoepen en chips. Tja dat is logisch.

Simpel is het zo: je verbruikt een hoeveelheid calorieën, die verbrand je, die heb je nodig.
Je neemt een hoeveelheid calorieën, die overeenkomt met datgene wat je nodig hebt.
Neem je meer dan je nodig hebt, dan kom je aan.

Of je nu Paroxetine slikt of de pil of wat voor medicijnen dan ook, soms,
dus slechts soms, hebben die de bijwerking dat je stofwisseling wat in de war raakt.
Als dat zo is, dan merk je dat snel genoeg en verminder je dus het aantal te eten
calorieën.
Het handigste is natuurlijk om vooral gezonde calorieën in te nemen,
en je eetpatroon te wisselen.
Daar hebben ze o.a. bij Het Voedingscentrum heel veel tips over.

http://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Van vet word je niet per se vet hoor. Vetten zijn noodzakelijk voor de opname fan bepaalde vitamines. Plantaardige vetten uit bijvoorbeeld noten kun je prima eten, als het binnen je caloriebehoefte past natuurlijk.
Weet je waarom je een hele zak snoep weg eet? Heb je dan honger? Is het van verveling of verdriet?
Helaas hebben veel medicatie die bijwerking, niet voor iedereen, maar wel voor veel, jij dus ook zo te lezen. Ik heb veel AD en AP geslikt en was 25 kg aangekomen. Minder eten, anders eten, meer bewegen, hielp me niet. Ik heb toen begeleiding gekregen van een voedingsdeskundige die ging kijken, wát ik at, maar vooral hoe en wanneer. Want juist met medicatie voor depressie is het vaak dat mensen op verkeerde manier eten (te snel vaak) of emotie eten. Ik dacht dat ik goed bezig was, maar dat bleek niet zo te zijn. ondertussen is er 30 kg af en komt er ook niets meer bij. Ik eet wel koolhydraatarm brood altijd en heb geen behoefte meer aan 'verkeerde' voeding en áls ik iets snack is het puur omdat ik het lekker vind en met mate.