Mag je de pil nemen vermengd in een koek?

Ik heb altijd al moeite gehad met pillen doorslikken. Ik ben nu 16 en ben begonnen met de pil, natuurlijk verloopt dit ook moeizaam. Ik kan ze nu nemen door ze in een koekje te stoppen (ik bijt ze wel niet kapot), ik stop ze er gewoon in en slik het door. Kan dit kwaad (kwestie op de invloed van de werking met name de bescherming tegen zwangerschap)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor koek??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is een gewone droge koek (een plopkoek maar zonder chocola of zo)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan nog
Rieneke1
10 jaar geleden
Waarom neem je geen hapje vla of yoghurt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat heb ik vroeger al eens geprobeerd en ging ook niet, kan het wel nog eens proberen natuurlijk, ik vroeg me gewoon af of dat met die koek kwaad kon..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haal een speciale gel bij de apotheek ( zoek het even op ben de naam kwijt) gewoon onder " pillen gel" ofzo volgens mij was het frambozen smaak

Antwoorden (3)

Kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb ik ook last van. Ik neem pillen meestal in met een schepje appelmoes. (kan ook vla of yoghurt zijn) of een fijngekauwde winegum.

Je kan bij de apotheek een tablettenvermaler kopen voor ongeveer 3 euro. Je kunt dan meteen vragen of je pil vermalen mag worden. Je kan het ook opzoeken bij de A-Z in de Slikwijzer, maar daar staan helaas niet alle medicijnen in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je mag de pil nemen met koek. Ook mag je de tabletten die je gebruikt eventueel vermalen en met een lepeltje vla of yoghurt innemen.
Overigens is er bij de apotheek een slikgel verkrijgbaar waarmee je tabletten heel kunt doorslikken. Het heet Gloup en je doet er wat van op een lepel, je legt de tablet erop en slikt het geheel heel eenvoudig door. Het schijnt heel goed te werken.