zijn anabolen/steroiden zichtbaar op een op een normale drugstest?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
niet als ze er niet specifiek op testen liijkt mij

Antwoorden (3)

Nee, dat is doping. Drugs zijn middelen die wat directer op de hersenen werken, doping is bedoeld om lichaamsfuncties buiten het normale bereik te krijgen om buitengewone prestaties te leveren. Op de analyseapparatuur zullen echter wel dingen zichtbaar worden, maar als een drugstest gevraagd wordt zal een laboratorium daar waarschijnlijk niet extern over rapporteren. Garantie geef ik daar overigens niet op. Het zou wel onrechtmatig zijn als ze dat zouden doen, naar mijn gevoel, maar ook daar is geen garantie op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mij is niet meteen duidelijk wat nou eigenlijk een "normale drugstest" inhoudt, maar op sportief vlak gelden ook veel anabole steroiden als doping, zie de doping lijst op: http://www.dopingautoriteit.nl/media/files/documenten/2013/Vertaling_WADA_dopinglijst_2013.pdf

Verder raad ik het verbruik hiervan af i.v.m. eventuele bijwerkingen (soms/vaak op lange termijn). Net als medicijngebruik kan het op de één tot nauwelijks bijwerkingen lijden, waar het bij de ander grote gevolgen heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zitten een aantal stoffen in die merkbaar kunnen worden aangetoond bij een drugstest. In ieder geval zou je moeten aantonen dat je een anabool gebruikt want ze kunnen je meenemen.. als je dat bedoelt. Een maat van me moest mee.
Zelf train ik al 20 jaar en raad je af om anabolen te gebruiken. Je kan beter een pre-workout nemen icm eiwitshake. Ik train al 20 jaar zonder en ben tegen de 40 maar heb altijd veel bekijks van de jongere garde in de sportschool. Puur natuur trainen.