werkt een reisziekte pil tegen misselijkheid van achtbanen?

Ik ga dus morgen naar walibi world en heb op internet gevonden dat reisziekte pillen kunnen voorkomen dat je ziek word van achtbanen en andere atracties,, dus ik heb een doosje primatour gehaald,, maar mijn vraag is dus, zal het echt werken, want ik word heel snel ziek van een achtbaan of andere attracties, terwijl ik ze wel heel leuk vind.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen dat het werkt. Je wordt wagenziek doordat je evenwichtsorgaan het allemaal niet meer snapt. Dat is achtbanen ook zo zijn en daarom zal het werken.
Wel beweeg je in een achtbaan sneller en met meer gekke bewegingen dan in de gemiddelde auto, dus het kan zijn dat je alsnog wat misselijker wordt, maar wel minder misselijk dan dat je zou worden zonder pil!

Op de site van primatour staat ook dat het werkt tegen 'elke vorm van reisziekte' en daar noemen ze ook achtbanen bij. Dus ja: waag het er maar op, het werkt vast!

Toegevoegd na 10 minuten:
In de tweede bron staat omschreven wat reisziekte nou eigenlijk is en er staan tips bij wat je er allemaal tegen kan doen: eet iets van te voren, zodat je niet op een lege maag last krijgt van reisziekte en snack niet teveel lijken me de meest belangrijke in dit geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal jullie op de hoogte houden of het gewerkt heeft, thnx alvast,,

Andere antwoorden (1)

Ik zou er niet te zeker van zijn. In een achtbaan word je ook misselijk en duizelig vanwege het botsen en stoten, wat inwerkt op je zeniwstelsel/ruggenmerg. Net als op de kartbaan of op een motor. Daar helpt Primatour niet tegen.
Maar desondanks moet je het zeker proberen. Laat het ons even weten als je geweest bent.