Bestaan er medicijn bewaar doosjes die beschermen tegen licht en vocht?

Voor mijn medicatie ben ik op zoek naar een pillendoos met zeven vakjes. Maar op het doosje van de medicatie staat bewaren in originele verpakking ter bescherming van vocht en licht. Bestaan er doosjes die die bescherming hebben en waar kan ik die kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Ik denk dat die wel bestaan, ga eens naar je apotheek, medicijn bewaarsystemen zijn speciaal ontwikkeld voor dit doel, ik vermoedt dat daar bij de productie rekening mee gehouden wordt, vraag je apotheker om advies, welke doos je het beste kunt kiezen. Er zijn dozen met laatjes en kliksystemen, ik zou kiezen voor het kliksysteem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de apotheek kun je een doos halen. Waar je voor een week medicijnen in kunt doen.

De rest laat je in de originele verpakking zitten. Geen probleem
Om uit de verpakking de halen voor een. Week.
Bij pillen strips verknippen altijd aangeraden dan zijn ze iedergeval nog extra beschermd

Je kunt dit online bestellen en bij apotheek kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik een pillendoosje met 14 vakjes die je per 2 los kan halen. Zo kan je zelf bepalen hoeveel vakjes je pillendoos bevat. Omdat de bovenkant lichtdoorlatend is, doe ik de pillendoos in een leeg medicijnendoosje. Zo kan er geen licht of vocht bij komen. Ik heb de pillendoos bij de apotheek gekocht.

Ik heb ook een grote pillendoos waarbij bijna geen licht bij de medicijnen komt. Het zijn 7 laatjes met elk 4 vakjes. Deze vind ik niet echt praktisch. Het is wel handig als je per dag meerdere keren pillen moet innemen.