hoe kom ik aan oxazepam?

In het verleden heb ik wel eens tijdelijk oxazepam gebruikt. Op dit moment ben ik met momenten weer erg angstig maar mijn arts wil me geen oxazepam oid voorschrijven. Zij vind het niet erg genoeg. Terwijl ik hetzelfde voel als toen ik ze wel kreeg. Weet iemand of ik er ook via internet aan kan komen? Ik weet dat het risicovol is maar ik weet me geen raad met de angst en paniek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Oxazepam is niet legaal te verkrijgen op het internet. De illegale webshops verkopen geen echte of niet werkende medicijnen.
Als jouw dokter geen oxazepam wil geven zal hij hier ook wel reden toe zien. Wat je kan doen is naar een andere dokter gaan voor een second opinion, maar ik geef je weinig kans.
Je kan je dokter natuurlijk opnieuw bezoeken waarin je beter uitlegt waar je precies last van hebt. Oxazepam kan een lichtverslavende werking en wordt daarom nooit langdurig voorgeschreven als dit niet nodig is.
Mijn advies is om gewoon te luisteren naar degen die er verstand van heeft. Als het echt niet gaat zal de dokter dit inzien. Dus maandag even langs gaan, maar houd er rekening mee dat je geen voorschrift krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord, +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord en goed dat je waarschuwt dat de webshops niet werkende en vaak ook gevaarlijke medicijnen verkopen. Dat je je geen raad weet met je angst en paniek is vooral een reden om een arts te raadplegen. Dat kan best een andere zijn (second opinion). Misschien komen jullie samen op alternatieven uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oxazepam is verslavend er zijn genoeg middelel zoals lexapro die niet verslavend zijn.als je echt medicatie wil moet je daarover praten.maar er is geen enkel medicijn die de oorzaak wegneemt alleen de symptomen.als je niet werkt aan de oorzaak blijf je bezig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het langer slikt dan een aantal weken, werkt het niet goed meer, dan gaat het alleen om het idee dat je wat slikt en kun je net zo goed een M&M slikken. Dus inderdaad, terug naar de dok en overleggen hoe je het feitelijke probleem goed kunt aanpakken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het eerste antwoord is al een goed antwoord! Wat ik daar nog bij wil aangeven, is dat er naast oxazepam ook nog wel een aantal andere medicijnen zijn die werken tegen angst en paniek aanvallen en die zijn minder verslavend of vrijwel niet verslavend! Ikzelf heb ook last van angst en paniek aanvallen! Ik heb toen m'n arts ook om oxazepam gevraagd, maar die wilde dat niet voorschrijven vanwege de grote kans op verslaving! Ik heb toen Dipiperon 40 mg en Topamax 200mg voorgeschreven gekregen en dan als Zo Nodig (zn) medicatie! Mocht van elke soort 1 tablet nemen, als het dus nodig was! Deze middelen zijn vrijwel niet verslavend! Bij mij werkt het uitstekend! Gebruik het nu al minstens 5 jaar en niet eens elke week meer, want deze medicatie heeft mij juist geholpen om vrijwel van mijn angst en paniekaanvallen af te komen!!! Misschien zou je je arts kunnen vragen of dit dan een optie voor jou is/ kan zijn!?! Zo niet vraag een Second Opinion!!! Veel Succes!!!