Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is eigenlijk nog de toegevoegde waarde van de winkel bij een apotheek?

Uiteraard begrijp ik dat het mensen verleidt om iets aan te schaffen als ze op hun medicijnen wachten, maar aangezien de gemiddelde prijzen fors hoger liggen als bij een reguliere drogist vraag ik me toch af in hoeverre dit extra assortiment nog rendabel is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een apotheek is een commercieel bedrijf al is de apotheker een wettelijk bevoegd beroepsbeoefenaar (wet BIG). Het OTC (over the counter) assortiment, dus de vrije verkoop, bestaat grofweg uit zelfzorgmedicijnen, cosmetica en snoep, met name drop, ooit en soms nu ook nog, een geneesmiddel. Kortom, er moet gewoon omzet gedraaid worden.

Traditie speelt dus ook een rol maar ik ben het niet met je eens dat alles duurder is bij de apotheek. Ik heb een paar jaar geleden wat vergelijkend onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat een aantal huismerk zelfzorgmedicijnen zeker zo goedkoop is als bij de voordeeldrogist, sommige zelfs goedkoper. Dat is natuurlijk geen representatieve steekproef, dus jouw ervaringen kunnen anders zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze verkopen hier wel vaak andere merken. Dit zijn merken die alleen bij de apotheek verkocht worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen bepaalde medicijnen mogen bij de apotheek gehaald worden, er zijn geen producten die ergens anders niet verkocht MOGEN worden. Ze houden de schijn op, jij bent er ook al ingetrapt,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, de vraag gaat over bijvoorbeeld fopspenen, huidcremes van een reclame die een drogist gewoon mag verkopen en dropjes. Niet over medicatie zelf.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding