Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waar komt het vandaan dat je cola en paracetamol niet met elkaar mag mixen? Mijn schoonvader vertelt mij dat elke keer weer.

Mijn schoonvader vertelt mij elke keer weer dat als ik een paracetamol slikt ik het niet mag mixen met cola.
Maar waar komt dit vandaan? Ik bedoel hij zegt dit niet voor niks

Weet jij het antwoord?

/2500

Gerucht: Van Coca-Cola met paracetamol wordt je high en werkt lustopwekkend Dit verhaal is voortgekomen uit de film Grease en leeft nog steeds voort. Volgens verschillende huisartsen zou er weinig waar zijn van dit verhaal. Ook eigen test leveren hier niet het resultaat op dat in de film is beloofd Het valt dus in de categorie: broodje-aapverhaal Je opa heeft dus ook gewoon n spannend verhaal gehoord Toegevoegd na 30 seconden: ow sorry schoonpa

Bronnen:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/dranken-o...

Ik denk niet dat je schoonvader gelijk heeft. Ik slik mijn paracetamol júist met cola zodat het sneller uitelkaar gaat en dus sneller werkt.

Zowel koolzuur (in cola) als van paracetamol kan irritaties aan de maagwand geven. Heb je daar al last van, dan moet je het niet gaan combineren. Het beste neem je het met water in omdat er dan de minste kans is op bijwerkingen. En het is goed om direct wat te eten, ook al om maagwand beschadiging te voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100