Kan je met gebruik van doxycycline buiten sporten??

Hallo,

Ik heb van de huisarts doxycycline voorgeschreven gekregen vanwege acne. In de bijsluiter staat dat je op moet passen met de zon. Nu voetbal ik op de zaterdagmiddagen, wat dus betekent dat ik sport in de zon. Kan dit, of moet ik bijv. zonnebrandcreme opdoen?

Alvast bedankt!
Robert

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Op een forum wordt deze vraag ook behandeld. Lees de reacties en trek zelf je conclusie.
Omdat je niet de hele dag in de zon gaat zitten en de zonkracht al sterk verminderd is t.o.v. de vorige maanden, zal het risico niet zo hoog zijn. Wel insmeren en als het kan misschien een petje dragen (als dat mag bij voetballen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij al je blote lichaamsdelen,vergeet vooral je gezicht,hals en nek niet, goed insmeert met een hele hoge beschermingsfactor/sunblock ( niet vet!)kun je lekker gaan voetballen!