Misselijk nadat medicijnen zijn uitgewerkt, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Toegevoegd na 2 dagen:
het gaat om concerta.

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef even wat meer informatie. Welke medicijnen neem je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, welke medicatie? Zonder die informatie is de vraag niet te beantwoorden. Liefst nog wat meer informatie, zoals voor welke kwaal je het middel slikt, in welke dosering en frequentie je het gebruikt, of het gaat om problemen tussen twee doseringen in of dat je ermee gestopt bent, en zo ja waarom je ermee gestopt bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke medicatie gaat het om? Het kan een bijwerking zijn

Het beste antwoord

Er zijn ontzettend veel medicijnen tegen ontzettend veel verschillende kwalen, dus is het onmogelijk te zeggen wat in dit geval de oorzaak zou kunnen zijn. (Daarvoor zouden we in elk geval het medicijnen de kwaal moeten weten, en dan nog is het gissen).

Gaat het om pijnstillers, dan zijn er twee mogelijke oorzaken :als ze uitgewerkt zijn, komt de pijn terug, en je kunt daadwerkelijk misselijk worden van de pijn. Maar vooral hebben de meeste pijnstillers (vooral aspirine en ibuprofen) een stevige nadelige werking op de maag, die je begint te voelen als de verdovende werking verdwenen is. In dat geval kun je beter paracetamol slikken, dat is eigenlijk de enige pijnstiller die echt mild is voor de maag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Opnieuw medicatie nemen, want die zijn uitgewerkt. Succes