Waarom mag je bij een fragmin injectie de luchtbel niet uit de injectiespuit verwijderen en moet deze blijven zitten?

Aangezien je bij de meestje injecties de spuit altijd moet ontluchten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

De luchtbel zorgt ervoor dat alle vloeistof door de naald gaat, zodat bij het verwijderen er geen vloeistof aan de naald zit, dit helpt eventuele bloedingen voorkomen. Ook wrijven na het geven van de Fragmin mag niet, bij bloed alleen zacht drukken of deppen.

Toegevoegd na 2 uur:
Bron is van Heparine, ook een bloedverdunner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het luchtbelletje - na inspuiten- een 'afsluitende' functie heeft en zo blauwe plekken en zwellingen voorkomt.
Deze uitleg kreeg ik nog niet zo heel lang geleden van mijn arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom is dat dan bij andere injecties niet zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fragmin is een bloedverdunner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat er een verschil is of een injectievloeistof in een ader OF in spierweefsel wordt gespoten.
Luchtbellen in een ader zijn gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar gaat het niet om @madamesam,.het gaat erom dat de vloeistof nergens anders komt dan aan het uiteinde van de naald,.dit omdat het middel een bloedverdunner is.
Op deze manier komt alle vloeistof in het lichaam en blijft er niet een deel in de naald. Anders zou je te weinig binnen krijgen. Van te voren hoef je ook niet de huid met alcohol schoon te maken, (niet goed voor de huid en overbodig) tenzij je een erg slechte weerstand zou hebben. dan moet je 1 minuut wachten voordat je de injectie toedient.