Zijn er schadelijke gevolgen aan het langdurig gebruik van Lidocaïne 3% crème?

Dit middel heb ik voorgeschreven gekregen wegens pijn in mijn bovenbeen in de winter, veroorzaakt door een beschadigde zenuwbaan.
Maar kan het op de 1 of andere manier schadelijk zijn voor je lichaam als je dit langdurig gebruikt?
Ik heb het net opgehaald bij de apotheek, en het is de bedoeling dat ik het 1-2x per dag gebruik, zolang het weer koud is. (Krijg er vaak last van zodra de temperatuur daalt onder de 10 graden Celsius)

Toegevoegd na 1 minuut:
Zenuw is circa 13 jaar geleden beschadigt bij een operatie, en vooral de laatste 4 jaar zeer veel last van gehad.

11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee. Van deze verdovende crême zijn geen nadelige bijwerkingen bekend. Er kan soms wat huidirritatie optreden (rode huid). Vervelender is het als je overgevoelig bent voor dit middel, maar dat merk je meteen en dat komt bovendien zeer zelden voor.
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik heb de creme zojuist opgedaan en merk nog niks vervelends :p
Bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou een antwoord hierop geven, maar dat heeft geen zin, want de antwoorden die er zijn kloppen helemaal. Buiten een eventuele lokale irritatie van je huid bij langdurig gebruik, is er niets aan de hand, en dat komt niet zo zeer van de lidocaïne, maar van de stoffen die zorgen dat de lidocaïne in je huid kan trekken. Dat zijn stoffen zoals b.v. DMSO, die an sich relatief onschuldig zijn, maar bij sommige mensen een beetje irritatie kunnen veroorzaken.
Ik weet niet exact welke middel je gebruikt, kijk maar ff de ingrediënten. Zie hier iets over DMSO, maar het kan natuurlijk zijn dat je crème een andere middel heeft om de lidocaïne diep in je huid te dragen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethylsulfoxide
Ritsuka
11 jaar geleden
Staat op verpakking 30g lidocaine vaselinecr 3% fna
En er zit propyleenglycol in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is deze crème bedoeld voor een effect op de bovenste lagen van je huid.
Propyleenglycol is bedoeld om snel te verdampen en een verfrissende effect te krijgen, en helpt ook een klein beetje om lidocaïne te absorberen door de bovenste lagen van je huid. Het ziet vrij onschuldig uit.
Ritsuka
11 jaar geleden
Dank je :D
Ritsuka
11 jaar geleden
ook Gabi bedankt

Andere antwoorden (2)

De bijwerkingen zouden zeer beperkt zijn:de effecten zijn soms zeer redelijk tot goed en de bijwerkingen gering!
dus langdurig gebruik lijkt vrij ongevaarlijk.
fremar
11 jaar geleden
Ik ken het middel
Mischien als je het heel lang gebruikt dat dan op die plek dunner wordt
Heb je overigens wel eens laten nakijken of je b12 op peil is?
Vaak doet dat ook nog veel voor zenuwpijn
Fijne dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
De pijn is puur op de plek waar het na de operatie eerst ongevoelig was (gevoel kwam na een jaar terug).
En de pijn is alleen in de winter, verder niet.
Ik eet naar mijn weten gezond, niet vegetarisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend allemaal voor je!
Ik hoop dat je wat aan de zalf hebt
Sucses