Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb cranberrie pillen ingenomen die over datum zijn, kan dit kwaad?

Ik heb zojuist 3 cranberrie pillen ingenomen zonder te kijken of deze nog goed waren (ging er vanuit van wel).. Nu blijken deze tot 04-2012 houdbaar.. Kan het kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, kan geen kwaad.Het zou kunnen dat de werking iets minder is, maar als ze gewoon redelijk koel bewaard zijn, is er niets aan de hand
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Dit is ook wat de huisartsenpost mij vertelde toen ik voor de zekerheid belde. :)

Andere antwoorden (2)

Bel de dokter! Nu meteen! Na 1 dag over datum word het vergif!

Oke dat is flauw...nee het zal geen kwaad kunnen. De houdbaarheidsdatum op dit soort producten is een bescherming van de fabrikant. Omdat zij tot dat moment kunnen garanderen dat dit product werkt zoals het hoort te werken. Na die datum kunnen ze dat niet garanderen.

Als er al iets mis mee is, zal het eerder zijn, dat de pil minder goed werkt, dan dat je er een enge ziekte van krijgt.

Ik heb zelf ook over code vitaminepillen, of ze nog goed werken geen idee, ik maak ze gewoon op.

Waar je wel mee op moet passen is bijvoorbeeld Betadine en dat soort dingen. Als dit over datum is, gooi ik het weg, en koop ik nieuwe, hoe vol het flesje ook nog zit. Met dat soort spul wil ik zeker weten dat het gewoon goed werkt.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Kun je morgen posten hoe dit is afgelopen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding