Vanaf welke leeftijd welke medicijnen kopen?

Medicijnen zijn altijd ingedeeld in een bepaalde klasse.
Welke klasse mag je vanaf welke leeftijd kopen?
Ik wil namelijk een middeltje tegen aften kopen.
Dit middel staat in klasse 1.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
52.3K

Antwoorden (3)

Voor medicijnen die in de vrije verkoop zijn, is er geen leeftijdsgrens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geneesmiddelen verkopen in drogisterij mag alleen vanaf 16 jaar !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het Kruidvat worden medicijnen niet verkocht aan personen onder 16 jaar,dit klopt dus niet.
Het staat ook aangegeven,vorige week zelf nog gezien toen ik daar was.
Een drogist mag alleen medicijnen verkopen aan kinderen boven de 16 jaar, dit om hen te beschermen, hij kan zelfs zijn certificatie kwijtraken als hij deze regel overtreedt, moeilijk te vinden op internet, maar toch gelukt:
mens-en-gezondheid.infonu.nl/.../91022-wat-maakt-een-drogisterij-een goede drogisterij

Toegevoegd na 5 minuten:
De link is niet goed overgekomen, ik heb hem gevonden door op google te typen, wat maakt een drogisterij een goede drogisterij.
Op een site van DA staat vanaf 13 jaar, maar dat is niet meer zo.

Toegevoegd na 2 dagen:
Onder de geneesmiddelenwet vallen alleen de middelen met een RVG nummer, wat staat voor: register van geneesmiddelen, veel producten van dr Vogel en VSM, Bloem en oa G.U.M, die ook middelen tegen aften hebben, vallen niet onder de geneesmiddelenwet en mogen dus ook aan minderjarige verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dit zo doen? ga naar de dokter die schrijft iets voor als je iets nodig hebt! en anders laat je je ouders/verzorgers het halen