Waarom is NyQuil niet verkrijgbaar in Nederland?

Toen ik vorig jaar in Amerika was, had ik last van hoofdpijn, keelpijn, verkouden. Kortom, een griepje. In Amerika kan je NyQuil kopen. Dat verzacht de keel, helpt tegen koorts en je slaapt er rustiger door. Je had ook nog een variant voor overdags.

Maar waarom zou dit niet verkrijgbaar zijn in Nederland?

http://www.vicks.com/products/nyquil/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.4K

Antwoorden (2)

Dan brengt Vicks dit specifieke middel hier niet op de markt.
Als je bij de ingrediënten kijkt, zie je ook dat het niet afwijkt van al bestaande middelen tegen verkoudheidssymptomen (een hoestdemper, antihistamine en paracetamol). Misschien hebben ze geen zin om tegen al die soortgelijke middelen te concurreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fabrikant zal nooit een produkt in heel veel landen tegelijk op de markt brengen.Stel je voor dat er niet genoeg vraag naar is , en t produkt flopt , dan is het verlies voor die fabrikant enorm. Dus als t in Amerika genoeg opleverd en de verkoop verloopt goed, dan zal de fabrikant vast overwegen om hetzelfde produkt ook in andere landen te gaan verkopen. Waarschijnlijk ook onder de zelfde naam.