Bestaat er ook een mannelijke anticonseptiepil? Dus "de pil" voor mannen?

Mn vriendin en ik willen 100% zekerheid en zij vergeet nog weleens de pil. En mijn sperma is nogal sterk. Dus het leek mij handig om het voortaan nog veiliger te doen. Maar toen kreeg ik de opmerking "ik slik al de pil, nu jij nog". huh? Bestaat zoiets? En krijg ik daar geen tietjes van ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Amadea
12 jaar geleden
Conceptie betekent: ontvangen. Aangezien een man niet ontvangt maar geeft, heeft een anticonceptiemiddel voor hem geen nut!
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je eens een test gedaan dat? Anders kun je nooit weten hoe sterk je sperma is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, goed. Geen ontvang-pil dan, maar een geef-pil. Een pil wat ervoor zorgt dat sperma tijdelijk geen zaadcellen meer bevat. En nog reactie op de laatste: dat weet ik uit ervaring
Ritsuka
12 jaar geleden
Is de condoom geen optie? Of de prikpil voor je vriendin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als het aan mij ligt is dat wel een optie, maar vrouwen zijn tegenwoordig zo vijandig tegenover mannen als het gaat om zulk soort onderwerpen. Ze wilt graag dat ik ook eens wat doe, als condoom en de pil samen nog steeds niet veilig genoeg zijn, dan moet de man maar eens wat eraan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bazzz, ieder sperma is sterk, heb jij ooit een kind uit elkaar zien vallen zomaar?
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt trouwens nooit 100% zekerheid, alleen geen seks hebben is 100% betrouwbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bazzz, nee hoor, dat hoeft niet maar zonder sperma geen kind :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is jouw sperma sterk, of waren de eitjes dat? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene sperma kan toch meer zaadcellen bevatten dan die van iemand anders? Twee fabrieken die beide dezelfde producten fabriceren hoeven niet perse even goed te lopen lijk me. En dat geldt inderdaad ook voor de eitjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke maand 1 of 2 eitjes tegenhouden is veel makkelijker te realiseren dan die miljoenen zaadcellen die er per maand uit kunnen. Jouw taak is dus om voortaan elke ochtend en avond te vragen of je vriendin de pil heeft geslikt. Als ze hem elke avond neemt is ze 's ochtends namelijk nog op tijd en heb jij dus TWEE kansen om haar eraan te herinneren. Wat heeft het voor zin voor jou om een pil te slikken? Dan moet JIJ er aan denken, je kunt dus net zo goed 2x per dag vragen of ZIJ er aan gedacht heeft. En waarom heeft niemand het over condooms?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Mijn sperma is nogal sterk" is niks meer of minder dan een eufemisme voor : ik heb er door mijn / onze onvoorzichtigheid al een paar op de wereld gezet.
Bovendien heb je geen sterker of minder sterk sperma ; hooguit vruchtbaar of niet vruchtbaar. De vrouwelijke factor speelt een grotere rol. Vele malen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik noemde het net hoor, condooms ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(En twee fabrieken waarvan de een vele malen produceert dan de ander, hoeven niet per definitie de zelfde kwaliteit te leveren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of iets als "sterke sperma" nou wel of niet bestaat is totaal niet belangrijk bij deze vraag. Dat was ook niet het punt. Dat ik toevallig die term gebruikte is niet belangrijk. Tenzij het een persoonlijk issue is ofzo. Ik kan me voorstellen dat zelfs dat op een of andere manier als belediging opgevat kan worden door bepaalde vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
???????? Hoe kom je daar nou weer bij ?
Je zet alleen jezelf een beetje voor ....mannelijk geslachtsdeel met een dergelijke nutteloze, irrelevante, geen informatie toevoegende en geen impact hebbende opmerking.
Voor zover het al een persoonlijk issue is, wekt het vooral de indruk van wat misplaatst persoonlijk machismo bij de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet belangrijk is,M, vermeldt het dan ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei, Moolkees , misplaatst machismo ; angst voor tietjes, in combinatie met: "maar ik heb HEEL sterk sperma !" :lol:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat manifesteert zich waarschijnlijk door vlekken in de bovenkleding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beeld van een rukkende macho die diep vanbinnen eigenlijk nog een onzeker klein jongetje is? Moet ik dat nu zijn omdat ik zei dat in sterke sperma heb? De vraag was of er een mannelijke voorbehoedsmiddel bestond. Lopen jullie met opgekropte irritatie in jullie eigen dagelijks leven en zien jullie geen ander manier om die te uiten dan op deze manier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen grote variaties in spermakwaliteit bestaan. Dat blijkt uit het volgende:
http://www.anababa.nl/kinderwens/zwanger-worden/vruchtbaarheid/mannelijke-vruchtbaarheid/zaadkwaliteit-verbeteren Hieruit blijkt dat je de term "sterke sperma" zou kunnen opvatten als sperma van een persoon die een gezonde en een spermavriendelijke levensstijl heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou dat nu komen?
Misschien hebben je nickname en je uitlatingen daar iets mee te maken?
Als je een vraag hebt, houd je dan bij die vraag en voeg geen triviale bijzonderheden toe, die in deze vorm alleen maar irriteren!
Amadea
12 jaar geleden
Ha, Moolkeesje, 't gebeurt niet vaak maar nu ben ik het echt róerend met je eens! :-p
Ritsuka
12 jaar geleden
Je had toch een bierbuik? Dus zo gezond ben je niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha lol :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bazz, ja, tuurlijk is er onvruchtbaarheid, het was alleen een grapje waar ik aan moest denken. "Weet je wat de sterkste lijm ter wereld is? Sperma....heb je ooit een kind uit elkaar zien vallen?'" Zoiets.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gekke is dat de vraagsteller niet zegt dat zijn vriendin nogal sterke eicellen heeft ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achteraf was het hele "sterke sperma"-verhaal misschien beetje too much information :p maar ik dacht heck, laat ik mijn vraag eens luchtig en informeel proberen over te brengen, vrolijkt misschien de sfeer op, doe eens gek! Nee maar zonder gekheid, het kan natuurlijk ook zijn dat zij sterke eicellen heeft. Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Machiaveli: je noemt dat pil en condoom samen niet voldoende zijn, is dat haar angst, of heb je een keer een 'ongelukje' gehad met geknapt condoom in combinatie met vergeten pil of iets dergelijks? Die combinatie is namelijk normaal gesproken zeer veilig, eigenlijk dubbelop zelfs. Condoom is zeer betrouwbaar bij juist gebruik, hij kan alleen natuurlijk wel knappen. De pil is bij juist gebruik het meest veilige voorbehoedmiddel, dus eigenlijk zou die combinatie geen problemen mogen opleveren, mits juist gebruikt natuurlijk. Als je vriendin zwanger wordt 'door de pil heen' terwijl ze deze wél juist gebruikt, heeft ze een zwaardere pil nodig, want dat is echt geen normaal risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mannenpil die in de maak is verstoord de aanmaak van testosteron, omdat je vrouwelijke hormonen krijgt toegediend die de zaadcellen productie stil leggen. Als ik jouw was, en deze pil is beschikbaar zou ik denken aan andere opties. Heeft de schijn tegen dat het niet gezond voor je lichaam en geest gaat zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle info en alle reacties (incl. Kritiek). Het is me duidelijk geworden dat de condoom voor mij, als man, nog voorlopig de enige mogelijkheid is.

Het beste antwoord

Als je háár pil zou slikken, zou je inderdaad tietjes krijgen :-). Bovendien vermindert dat het risico op een zwangerschap niet, dus dat lijkt me geen optie.

De "mannenpil" is theoretisch mogelijk, maar nog niet in de praktijk gebracht. De enige anticonceptiemethoden die door de man kunnen worden toegepast, zijn het condoom (evt. in combinatie met zaaddodende pasta) en sterilisatie. Als je mogelijk in de toekomst nog kinderen wilt, is sterilisatie geen optie.

De combinatie van pil en condoom is echter zeer veilig, en wordt dan ook veel gebruikt. Alleen vinden de meeste stellen in een vaste relatie het prettiger om geen condoom te hoeven gebruiken.

De enige manieren van tijdelijke anticonceptie waarvoor je geen condoom nodig hebt, liggen op dit moment echt bij de vrouw. Dat zijn hormonale methoden, of koperspiraal of pessarium. De laatste is minder veilig dan andere methoden.

Maar er zijn andere manieren die prettig kunnen zijn voor vrouwen die makkelijk een pil vergeten. Dan heb je natuurlijk de prikpil en het spiraal, daarvan geef je aan dat ze dat allebei niet ziet zitten. Dan heb je nog implanon, dat is een staafje in de arm dat continu hormonen afgeeft. Gaat drie jaar mee. Nadeel is dat je hem niet zelf kunt verwijderen, en dat het je vaak een littekentje blijft zien op de arm.

Andere methoden zijn de anticonceptiepleister en de anticonceptiering. Dat zijn allebei methoden die qua werking hetzelfde zijn als de pil, maar waar je maar één keer per week aan je anticonceptie hoeft te denken. De pleister (Evra) is een medicijnpleister, die plak je op je huid en de hormonen worden door de huid heen in de bloedbaan afgegeven. Je vervangt hem één keer per week. De ring (Nuvaring) breng je vaginaal in, en vervang je ook één keer per week. Werkt verder ongeveer hetzelfde. Als je hem goed inbrengt, voel je hem tijdens het dragen niet zitten. Nadeel van de nuvaring mbt vergeetachtigheid is dat je hem soms voelt zitten tijdens de seks, en dan doen veel vrouwen hem uit. Je moet hem dan binnen drie uur opnieuw inbrengen, en als je dat vergeet, is de werking minder. Qua vergeetachtigheid is van deze methoden dan wellicht de hormoonpleister het meest geschikt. Er zijn diverse manieren waarop je bijvoorbeeld via SMS één keer per week eraan herinnerd kunt worden dat het tijd is om de pleister te vervangen.

Naast dit alles kun je natuurlijk afspreken dat jij je laat steriliseren zodra zeker is dat jullie geen kinderen meer willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft die pleister dan wel zitten bij het douchen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is wel. Hij kán natuurlijk een keer losraken, maar mijn ervaring met medicijnpleisters (een ander middel) is dat ze goed blijven zitten, ook met douchen of zwemmen. Je kunt de pech hebben dat je een type huid hebt waar de pleister niet goed op blijft zitten, dat is een kwestie van uitproberen. En ander kun je er ook altijd nog een speciaal stukje folie overheen plakken om 'm op z'n plaats te houden.

Andere antwoorden (7)

Er loopt nog steeds onderzoek over de 'mannenpil'. Hij is onder andere daarom ook nog niet verkrijgbaar. Zie voor meer informatie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens dit artikel op nu.nl van juni 2011 is hij nog niet te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn hard bezig met het ontwikkelen voor een pil voor mannen, maar deze is nog niet op de markt.
http://www.nu.nl/wetenschap/2532777/pil-mannen-stap-dichterbij.html
Als je vriendin vergeetachtig is met het slikken van een pil zou ze ook kunnen overwegen om een prikpil of anticonceptiestaafje (Implanon) te nemen dan is ze voor paar jaar behoed tegen zwangerschap.
http://www.sense.info/voorbehoedmiddelen/andere-voorbehoedmiddelen/anticonceptiestaafje-implanon/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vindt de prikpil gevaarlijk. Het zou de vruchtbaarheid van een vrouw kunnen aantasten of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou ze met de huisarts kunnen overleggen of dit zo is. Volgens internetgegevens is de prikpil een hormooninjectie. Anders dan de gewone anticonceptiepil bevat de injectie alleen vrouwelijke hormoon progestageen dat de rijping en nesteling van een eicel voorkomt.
Ze kan ook overleggen welke anticonceptie het best bij haar past.
Eind 2011 zou er eentje op de markt komen maar of dat nu ook daarwerkelijk gebeurt is. Er lijken nogal veel bijwerkingen aan te zitten, maar die zitten er tenslotte aan de damespil ook, maar dat is zo een gewoongoed geworden in de laatste 50 jaar . Het lijkt me niet dat je er tieten van krijgt. De bijwerkingen zitten meer in veranderd libido.
Maar misschien is het een idee als je vriendin een spiraaltje neemt ipv de pil. Spiraaltje kan je immers niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las ergens dat het testosterongehalte kon dalen als je die "mannenpil" gebruikt. En ze wil ook geen spiraaltje. Ze wil namelijk niet dat dokters aan haar doos zitte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze oud genoeg is, gaan er toch echt artsen aan haar "doos" zitten. Je ontvangt vanaf je 30e periodiek oproepen voor een uitstrijkje en ze doet er verstandig aan om die te op te volgen.
De ultieme manier is sterilisatie, gegarandeerd, dat er geen kindertjes ter wereld meer komen.
Je zou ook kinnen kiezen voor het aloude *voor het zingen de kerk uit*, maar die methode vraagt veel discipline en dat kunnen veel mannen niet opbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnaast bevat voorvocht ook zaadcellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min komt van mij. Voor het zingen de kerk uit, meen je dat nou echt?
Ritsuka
12 jaar geleden
Weet je hoe groot de gezinnen vroeger waren? Toen werd de methode die jij noemt veel gebruikt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die laatste zin vind ik zo negatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het zingen de kerk uit.................daar zijn nog de meeste vrouwen ongewenst zwanger door geworden.
Een min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen, mensen als jullie nu eens de vraag lezen en dan naar mijn antwoord kijken!
Ik ventileer hier geen mening, ik geef slechts de mogelijkheden aan.
Ik vind het toch wel onrustbarend,dat er zo veel mensen zijn, die uit mijn antwoord distileren, dat ik terugtrekseks propageer.
Niets is minder waar!
Een pil voor vrouwen hoeft maar eens in de maand één eitje te voorkomen, in een voorspelbare cyclus. Appeltje eitje dus ; die pil hebben we dan ook al ongeveer een halve eeuw.

Een pil voor mannen moet een dagelijkse stroom aanmaak van zaadcellen voorkomen, zonder het libido aan te tasten. We weten inmiddels hoe dat moet, maar geen vrouw die een man vertrouwd die zegt aan de pil te zijn, dus commercieel komt het niet echt van de grond.
Bovendien zijn de lange termijn effecten nog niet voldoende onderzocht, maar er wordt niet veel haast meer mee gemaakt. Het wil ook niet per pil, maar zal met dagelijkse injecties moeten gebeuren. Ook dat werkt sterk drempel-verhogend.

Vooral omdat we betere middelen hebben, waarvan de pil één van de veiligste is.

Maar....geen ENKEL voorbehoedsmiddel, zelfs sterilisatie niet, geeft 100 % garanties. Je kunt wel heel dicht in de buurt komen (99,9 % ofzo), maar de natuur vind altijd wel een weg, dus 100 % zekerheid dat je NIET zwanger wordt, heb je uitsluitend en alleen als je volledig afziet van seks.

Je opties zijn dus condooms gebruiken, een spiraaltje in laten brengen eventueel in combinatie met de pil en condooms en als het echt moet zelfs nog een pessarium en zaaddodende pasta. Een kind dat DAAR doorheen komt is met recht Superman. (paardenmiddel dat redelijk veilig moet zijn). Maar ALLEMAAL dingen die de VROUW moeten beschermen.

Wil jij zelf de verantwoordelijkheid voor de anticonceptie, dan kun je overwegen je te laten steriliseren. Dat is en relatief kleine ingreep. MAAR : hij is WEL definitief. Dus als je ooit in de toekomst nog wel kinderen wilt, kun je daar niet voor kiezen.
Wel kun je met je partner afspreken dat ZIJ nu verantwoordelijk is voor de anticonceptie en jij daarnaast condooms kunt gebruiken, en dat jij als jullie gezin compleet is het mes er in laat zetten. Da's ook eerlijk.

Belangrijker lijkt mij echter het doel dat je samen wilt bereiken (geen zwangerschap), en niet zozeer 'wie doet wat'. Het is geen knikkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hersteloperatie is wel mogelijk, Marleen, al wordt de kans op zwangerschap bij de partner dan wel kleiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SOMS is een hersteloperatie mogelijk, maar het is niet zo van : ik laat me even steriliseren, dat is later TOCH weer terug te draaien. Zo groot is die kans namelijk niet.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SOMS is volgens bijgaande bron toch nog 90%, http://nl.wikipedia.org/wiki/Vasectomie
Nee maar er zijn genoeg andere anticonceptiemiddelen voor mannen maar ook voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb je voor mannen dan? Behalve steralisatie en condoom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sperma dodende zalf bijvoorbeeld