Het is met medicijnen-gebruik, anders dan waarvoor ze u zijn voorgeschreven, altijd de vraag of het verstandig is om er aan te beginnen. Om het zeker te weten kunt u beter uw apotheker/huisarts bellen, die zijn namelijk ook bekent met mogelijke andere van invloed zijnde factoren in uw specifieke situatie, en kunnen u een gericht advies geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan helpen, maar hooguit indirect. Ischias zorgt voor zenuwpijn. Diazepam werkt als spierverslapper, en kan daardoor pijnstillend werken als er sprake is van pijn als gevolg van spierspasmen. Dus als de ischias ervoor zorgt dat (eventueel door de pijn) je spieren ook erg verkrampen, of als je daardoor scheef gaat zitten of lopen, dan kan diazepam wat verlichting geven. Maar het zal niet werken tegen de irritatie van de zenuw zelf. Daarvoor kan beter een pijnstiller gebruikt worden, eventueel een middel speciaal tegen zenuwpijn.

Als je met "na hoelang" bedoelt hoelang het zou duren voordat je de werking ervan merkt: met diazepam in tabletvorm zou je na een half uur het effect moeten merken.