Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Mag ik een dag na het gebruik van Ibuprofen 600 PCH overstappen op Paracetamol 500/1000?

Ik heb een kaak-operatie gehad. Maar ik krijg mondzweertjes van Ibuprofen. Ik las dat het een bijwerking kan zijn. Nu ben ik sinds gisteren gestopt met Ibuprofen 600 PCH vanwege de mondzweertjes. En de pijn in mijn kaak is meer draagbaar. Nou wil ik nog wel graag pijnstilling slikken, maar geen Ibuprofen 600 PCH meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan wel, maar ibuprofen is ook een ontstekings remmer,en dat heb je ook nodig na een kaak operatie. Op eigenhoutje zou ik het toch niet durven,stel je krijgt een ontsteking, dan ben je verder van huis,zou toch even informeren,je kan de tandarts ook even bellen voor informatie. Beterschap gewenst.

ja hoor geen enkel probleem . 4x1000 mg per 24 uur paracetamol is een goede pijnstiller en wordt vaak onderschat.beterschap!!

Ja, je kunt zeker overstappen op paracetamol, maar ik zou eerder kiezen voor de ouderwetse chefarine 4. Daar zit een pijnstiller in en een ontstekingsremmer. Eventueel zou je ook diclofenac kunnen nemen, maar dat is nogal belastend voor je maag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100