Hoe werkt een warmtepleister?

Hoe werkt een warmtepleister? Hoe kan het dat hij het pas gaat doen, als je hem hebt opgedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

Als je je insmeert met een warmtecreme of -gel
dan werkt dat ook pas als je dat op je huid hebt gedaan.

Bij de pleisters is dat hetzelfde principe.

In de pleister zit capsicum, een mengseltje verwante stoffen met als belangrijkste: capsaïcine.
Capsicum zit in rode pepers, in de schil, maar vooral in de zaadjes. Meestal worden deze gebruikt als smaakmaker in hete schotels. Een heel klein beetje ervan op tong en lippen en het brandt al.

Als eerste heeft Hansaplast capsicum nu verwerkt in een pleister, als alternatief voor gels, crèmes en warme doeken.
Er zijn drie types met verschillende sterkte. De sterke Forte-variant lijkt te werken, over de andere twee zijn twijfels.

Opgeplakt op bijvoorbeeld een stijve rugspier, vrijwillig beschikbaar gesteld, wordt het onderhuids warm, het gloeit. Vier uur lang blijft de onderhuid op temperatuur, en is de pijn grotendeels weggetrokken. Een wondertje, dat kan geen toeval zijn. Hansaplast claimt overigens een wel erg lange werking: tot twee dagen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/540444/1999/02/20/Warmtepleister.dhtml

Warmtemiddelen zoals die pleisters, versterken de doorbloeding van de huid, waardoor deze warm wordt.

De spieren zelf worden slecht bereikt, waardoor er geen direct effect op de spieren is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, ik was vergeten om op "Beste antwoord" te klikken.

Andere antwoorden (1)

Ongeopend tussen je handen vrijven daarna plakken.