Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed medicijn tegen pijn in de ogen als je naar links of naar rechts kijkt?

Soms, meestal als ik al verhoging/koorts heb, doen mijn ogen pijn als ik uit mijn ooghoeken kijk. Ik heb ooit gehoord dat dat door ijzertekort komt dus drink ik soms Roos-Vicee Ferro, zou het ijzergehalte moeten verhogen. Ik weet niet zeker of de Ferro nou juist hetgene is waarvan ik minder pijn kreeg of dat het gewoon vanzelf overging.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het komt door de verhoging, en heeft niets met ijzertekort te maken.
Roosvicee Ferro is alleen zinvol als ijzergebrek is vastgesteld, maar helpt zeker niet tegen die oogpijn - daarvoor moet je echt even uitzieken. Een algemene pijnstiller kan de pijn dempen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is altijd met die middeltjes, je weet niet of het wel of niet helpt. Maar roosvice kan verder geen kwaad, dus kun je rustig blijven gebruiken. Als je echt bloedarmoede denkt te hebben(ijzertekort) kun je beter je bloed even laten prikken.

Van de andere kant, als je verhoging hebt of griep, doet gewoon alles zeer, de een zal het eerder in de spieren voelen, jij aan je ogen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik heb dit ook wel eens gehad, wat helpt is even je hand palmen opwarmen door te wrijven, en die over je ogen te zetten voor twee minuten alsof je verstoppertje doet ;)
Paracetamol zal ook voorlopig kunnen helpen daarbij.
Als het langer aanhoudt moet ik je aanraden wel naar de huisarts te gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is wat de reden is/was van de koorts. Als dat een griepje is, is het logisch dat alles pijn doet, ook je ogen. Paracetamol kan helpen, of mogelijk zijn je ogen wat droog, dan kan het helpen om vochtdruppels te gebruiken. Een aantal soorten kun je gewoon zonder recept bij de apotheek of drogist halen.

Roosvicee Ferro zou ik niet gebruiken als je geen vastgestelde bloedarmoede hebt. Ijzer werkt enorm stoppend, dus als je het niet nodig hebt, moet je het niet gebruiken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de roosvicee invloed heeft gehad op je oogpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding