Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden slaappillen soms ook als kuur gebruikt?

Ik heb het van de dokter gekregen en moet het elke avond slikken voor 2 weken. En dat mijn lichaam daarna weer beter slaapt zelf. Maar lees overal dat je dit middel niet dagen achter elkaar moet gebruiken (lormetazepam)
Gebeurt dit vaker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja door dit 2 weken te slikken kom je weer in een regelmaat van slapen. Is dus ook een manier het gebruik van slaap tabletten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je weleens beter zien formuleren, als je me toestaat, maar die min zal een vergissing van iemand geweest zijn, want onterecht. Dus een compensatieplus.
Je lichaam gaat wennen aan 2 weken slaapritme door die pillen. Het is beter dat slaappillen kortdurend gebruikt worden omdat je er anders afhankelijk van kan worden. Dus dat je niet meer kan slapen zonder pillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaapmedicijnen op basis van benzodiazepinen kunnen of alleen maar als kortdurende kuur of incidenteel worden gebruikt. Anders doen ze niets meer dan bijwerkingen en verslaving veroorzaken. Door gewenning verliezen ze na korte tijd continue gebruik hun therapeutische, in dit geval slaapverwekkende werking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding