Worden slaappillen soms ook als kuur gebruikt?

Ik heb het van de dokter gekregen en moet het elke avond slikken voor 2 weken. En dat mijn lichaam daarna weer beter slaapt zelf. Maar lees overal dat je dit middel niet dagen achter elkaar moet gebruiken (lormetazepam)
Gebeurt dit vaker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja door dit 2 weken te slikken kom je weer in een regelmaat van slapen. Is dus ook een manier het gebruik van slaap tabletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je weleens beter zien formuleren, als je me toestaat, maar die min zal een vergissing van iemand geweest zijn, want onterecht. Dus een compensatieplus.
Je lichaam gaat wennen aan 2 weken slaapritme door die pillen. Het is beter dat slaappillen kortdurend gebruikt worden omdat je er anders afhankelijk van kan worden. Dus dat je niet meer kan slapen zonder pillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaapmedicijnen op basis van benzodiazepinen kunnen of alleen maar als kortdurende kuur of incidenteel worden gebruikt. Anders doen ze niets meer dan bijwerkingen en verslaving veroorzaken. Door gewenning verliezen ze na korte tijd continue gebruik hun therapeutische, in dit geval slaapverwekkende werking.