Zijn deze stoffen gevaarlijk in deze medicijn???

Hallo,

ik kreeg het volgend supplement van mijn huisarts omdat ik vastzittend slijm in mijn keel heb waardoor ik tevens ook kortademig ben en vaak moet kuchen, vermoedelijk ook bronchitis, ik kamp hier al 6 maanden mee, dus het is in de chronische fase, zie hieronder:

Naam van het middel: Broncho-Vaxom

In de bijsluiter staat het volgende i.v.m. de stoffen die erin zitten:

De werkzame stof is een gelyofiliseerd bacterieel lysaat van : Haemophilus influenzae - Diplococcus
pneumoniae - Klebsiella pneumoniae en ozaenae - Staphylococcus aureus - Streptococcus pyogenes
en viridans - Neisseria catarrhalis 3,50 mg per capsule voor Broncho-Vaxom Kinderen en 7,00 mg
voor Broncho-Vaxom Volwassenen.
De ander e bestanddel en zi j n: maïszetmeel , magnesi umsi l i caat, magnesi umstea

Mijn vraag is: die meeste stoffen die erin zitten zoals Haemophilus influenzae, Staphylococcus aureus - Streptococcus enzovoort, dat zijn toch schadelijke virussen of bacteriën????? Ik vroeg mij dus af wat deze stoffen in zo'n supplement doen?????

Bron bijsluiter:
http://medicinfoconsumer.devgem.be/Pdf/0609529.pdf

Hopelijk krijg ik een aantal handige reacties te lezen...

P.S.: andere tips of adviezen hoe ik op een natuurlijke wijze die vieze stinkende slijm in mijn keelholte kan behandelen dan hoor ik het ook graag, ik zal het echt op prijs stellen, dank bij voorbaat

en veel liefs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het ook niet, daarom dat ik vroeg.....
fremar
12 jaar geleden
vraag het aan uw arts of apotheker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, ik woon in België... ik zal het morgen eens navragen...
Pieter2011
12 jaar geleden
Het is kennelijk een homeopatisch middel: Broncho-Vaxom (Solvay, apotheek) is een krachtig middel, preventief maar ook genezend, bij griep met bijkomende bacteriële bronchiale infectie zonder naar de zwaardere antibiotica te moeten grijpen. de capsules hebben het voordeel tegenover de antibiotica, dat zij de eigen weerstand niet afzwakken maar integendeel versterken: één capsule per dag, tien dagen lang en zo nodig de volgende twee maanden nog eens tien dagen lang, telkens in dezelfde twee weken van de maand. http://www.maarnatuurlijk.be/content/reportages/rep_2009_11_natuurarts.php

Antwoorden (3)

"De werkzame stof is een gelyofiliseerd bacterieel lysaat"
het is wel een hele mondvol
voor het stoom behandelde kapotgemaakt cellen van bacterieel materiaal
het zou het een vaccinachtige werking kunnen hebben
dat zijn tenslotte ook verzwakte(Dode?)bacteriën
aangezien deze niet in de bloedstroom moeten werken
maar de werking is blijkbaar eender het wekt cellen op die wel triggeren op deze levende bacteriele cellen ?

ik ben geen dokter maar zover snap ik er van
dankzij internet

maar wees gerust ze leven dus niet meer ;)
12 jaar geleden
Ik had trouwens gelijk op deze website waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar die is staat:

Broncho vaxom is een vaccin dat diverse geinactiveerde bacterien bevat. De samenstelling van dit vaccin is als volgt; het bevat geinactiveerde microrganismen van de volgende stammen; Haemophilus influenzae, Diplococcus pneumoniae, Klebsiella pneumoniae and ozaenae, Staphylococcus aureus, Streptococcus pyogenes and viridans, Neisseria catarrhalis. Door toediening van dit vaccin zou het lichaam worden aangezet tot aanmaak van anti-lichamen tegen deze ziekteverwekkers en zou hierdoor een preventieve werking hebben. Bij aanhoudende benauwdheid is er in de regel geen sprake van infectie door een van bovengenoemde bacterien en zal dit middel geen effect hebben. De reden waarom dit middel in nederland niet verkrijgbaar is ligt in het feit dat de overheid bij ons veel strengere eisen hanteert mbt het op de markt brengen van vaccins. In principe geef je de ziekmakende bacterie in verzwakte vorm. Het grote bezwaar tegen dit vaccin is de grote diversiteit aan bacterien die erin zitten. Daarnaast maakt men de afweging tussen werkzaamheid en gevaar. Aangezien er in nederland al een uitstekende inentingsprotocol bestaat voor jonge kinderen is er absoluut geen plaats voor dit middel in Nederland. Ik adviseer dit middel niet te geruiken in combinatie met andere middelen daar dit middel de weerstand van de patient vermindert. (HK)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je die medicijnen niet vertrouwd,al vraag ik mij af waarom niet?de dokter geeft je nooit medicijnen die
verkeerd voor je zijn,ik heb deze medicijnen ook wel eens gehad voor slijm in m,n keel,maar bij mij hielp het niet.
Ik heb het meeste baat bij gorgelen met goed zout water,
net voor ik naar bed gaat, gorgel ik, dan kan het s,nachts lekker in werken.K,zou het proberen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gorgelen met zoutwater zal ik proberen. En tijmstroop, zou dat niet helpen???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat denk ik ook, dokters maken ook fouten, soms nemen ze u zelfs niet aux-serieux waardoor ze gewoon maar snel dingen voorschrijven heb ik ook de indruk bij sommigen!!!
burgos
12 jaar geleden
Nou met slijm maken ze geen fouten hoor,dat is voor de dokter dagelijkse kost.