Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de werking van l-tyrosine; waarvoor wordt het gebruikt en werkt de pil in combinatie met dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Tyrosine is 1 van de 20 naartuurlijk voorkomende aminozuren. Het komt dus voor in alle eiwitten die je eet en dus ook in je normale voeding. Het heeft geen invloed op de werking van de pil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of het ook helpt voor afvallen vraag ik me af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt meestal gebruikt als middel om aftevallen.
Maar of het de werking van de pil beïnvloedt dat
kan alleen de dokter jou vertellen,en dat zou ik
ook zeker vragen, stel je voor zeg?je moet er toch
niet aan denken dat de pil niet meer werkt.
Dus vragen aan je h.a.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Tyrosine kan helpen om serotonineniveaus in je lichaam te verhogen en kan dan als antidepressivum werken.
Je lichaam kan het zelf maken uit fenylalanine (zit in kaas, pinda's, noten, zaden, peulvruchten).
Er is geen wisselwerking met de anticonceptiepil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
L-Tyrosine is de linksdraaiende (de L staat voor Levo) vorm van het aminozuur tyrosine. Het is een directe precursor (voorloper) van thyroxine, een schildklierhormoon. Thyroxine verhoogt het metabolisme (stofwisseling) en helpt bij het afvallen.

Tyrosine wordt in de hersenen tevens gebruikt voor het aanmaken van de neurotransmitters adrenaline, noradrenaline en dopamine. (Nor-)adrenaline heeft met name een energie verhogend effect. Dopamine speelt een rol op het gebied van concentratie, motivatie en libido.

L-tyrosine heeft geen invloed op de werking van de pil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding