Kan je een dokters/dermataloog recept zelf stiekem aanpassen?

Stel: Je krijgt een recept mee van de dokter( niet de huisarts maar dermataloog) met daarop het aantal pillen voor een kuur die je moet afhalen bij de apotheek. Zou je er dan ongemerkt zelf het aantal kunnen verdubbelen? Dus dat je er meer mee krijgt van de apotheek. Of staat dat allemaal met elkaar in verbinding. Het is niet dat ik dit van plan ben, ben gewoon erg nieuwsgierig want ik denk dat mijn vriendin dit van plan is. Zijn geen gevaarlijke medicijnen trouwens. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Vaak werken artsen met standaart hoeveelheden die ze uitschrijven. Als er iets afwijkends te zien is wat betreft doe hoeveelheden, zal de apotheek dit eerst gaan controleren voordat ze het meegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ja dit kan . Zelf kom ik regelmaatig bij de dermatoloog en krijg dan recepten voor pijnstillers. Af en toe maak ik er iets meer van . Dit doe ik omdat ik altijd een paar extra reserve pijnstillers wil hebben voor als dit nodig is. Maar het is niet verstandig om te doen en ik raad het je ook zeker niet aan !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker mogelijk om dat "ongemerkt" te doen. Maar je vriendin loopt een enorm risico. Als het wordt ontdekt, zijn de gevolgen bijna niet te overzien.

Behalve het feit, dat ze bij die dermatoloog haar gezicht niet meer zal kunnen laten zien, zal het ook konsekwenties hebben voor het contact met de huisarts, en de zorgverzekering. En het allervervelendste is dat de apotheker aangifte kan doen bij de politie. Niet doen dus!

http://www.igz.nl/onderwerpen/curatieve- gezondheidszorg/apotheken/vervalste_recepten/

Cel geëist tegen bejaarde voor vervalsen recepten
http://binnenland.nieuws.nl/615915

Man voor rechter voor vervalsen recept
http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_5196517/_rp_links4_hasclickpage/1_1013

Een beetje googelen op recept-vals-vervalsen geeft heel wat links naar berichten over mensen die zich voor de rechter moesten verantwoorden, wegens het vervalsen van recepten.

Toegevoegd na 3 minuten:
1e link in mijn bericht werkt niet goed. Hier nogmaals de link:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dit lijkt me het meest logische antwoord, dikke +