1 van 500 = 1/2 tablet van 1000 gram.

Je moet 2 van 500 nemen om de werking van een van 1000 te bereiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
[ja dus]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kun je vanuit gaan, tenzij er iets anders staat vermeld in de bijsluiter. Gebruik deze dosis alleen als je arts of dokter dit ook heeft aangeraden. En begin er niet aan als in de bijsluiter een maximum van 1 pil staat beschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat op het doosje als het er niet op staat dam is het niet zo.

ALS JE HET HEEEEEEEL ZEKER WIL WETEN NEEM DAN CONTACT OP MET EEN ARTS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tien tegen één dat je het over paracetamol hebt. Maakt niet uit, want tweemaal 500 milligram is 1000 milligram oftewel één gram, van wat voor medicijn dan ook.

Vaak wordt bij flinke pijn aangeraden om twee tabletten van 500 mg paracetamol te nemen omdat die dosering de pijn beter bestrijdt dan één tablet. Doe dat niet te vaak en neem contact op met je huisarts als de pijn na een paar dagen niet minder of niet weg is.

Voor kinderen gelden andere doseringen, meestal afhankelijk van het lichaamsgewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar alleen als ALLE ingredienten in dezelfde verhouding aanwezig zijn.

Als je 2 tabletten met 500 mg A én 100 mg B wilt vergelijken met 1 tablet met alleen 1000 mg A neem je met die eerste optie wel 200 mg B extra in.

dus even goed lezen wat overal inzit
13 jaar geleden
Ja, want 2 x 500 = 1000.