Ik heb de pil een tijdje geleden wel eens doorgeslikt en kreeg daarna 2 keer een blaasontsteking of werd ziek, kan dat daardoor komen?

Daarvoor heb ik de pil weleens vaker door geslikt en had ik geen bijwerkingen. de laatste keer dat ik ziek werd kreeg ik heel erg last van mijn maag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Puur toeval, dit komt niet door het doorslikken van de pil.
Dat kan je zonder problemen een aantal maanden doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht: een pil slik je toch altijd door, daar is ie toch voor?
Door jouw antwoord snap ik de vraag: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja doorslikken kan je op 2 manieren.
Zonder doorslikken kan hij ook helpen hè, wist je dat ? Moet je hem wel stevig tussen je knieën houden........
In theorie zou je wel daardoor blaasontsteking kunnen krijgen. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat je hormoon balans tijdelijk verstoort is. Als gevolg van deze hormoon disbalans kan de pH van de vaginale vocht ook veranderen waardoor de Candida albicans de kans grijpt om van deze gunstige omgeving gebruik te maken. Natuurlijk zijn er ook andere factoren nodig om een blaasontsteking te bewerkstelligen. Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor het krijgen van blaasontsteking, enkel als gevolg van inname van de pil.