Even afleiding zoeken: naar buiten, een stuk lopen of fietsen om je hoofd even leeg te laten waaien.

Een hete douche nemen of een warm bad met lavendelolie.

Je hoofdhuid (laten) masseren.

Een lekkere borrel nemen en de boel de boel laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verminder de spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je migrene?
Dan moet je misschien af en toe edn bril dragen daar had m'n moeder ook last van en nu draagt ze af en toe een bril als ze moet werken bijv en het werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanningshoofdpijn ontstaat vaak door voortdurend gespannen spieren in de nek en het achterhoofd, veelal de monnikskapspier. Dan is de pijn te verlichten door massage van deze spier, vooral op de plaats waar de spier aan de schedel hecht. Massage stimuleert de doorbloeding en de afvoer van afvalstoffen zoals melkzuur. Door zelf de plekken waar de spieren aan de schedel hechten (de achterkant en zijkant van het hoofd) meerdere malen per dag even te masseren, vooral daar waar de spier pijnlijk of hard aanvoelt, is soms een aanzienlijke verlichting van de klachten te bereiken. Na de eerste massages kunnen de klachten in eerste instantie verergeren door de veranderingen in de spieren, maar dat gaat voorbij.

Lichamelijke oefeningen waarbij de spieren van nek en schouders bewegen hebben een vergelijkbaar positief effect op de doorbloeding, waardoor de klachten vaak verminderen.

Een andere behandeling is het gebruik van een infraroodlamp. De warmtestraling van deze lamp dringt diep door in de huid. Hierdoor worden de huid en onderliggende spieren verwarmd. Daardoor verwijden de bloedvaten zich en zo wordt de bloedcirculatie en de afvoer van afvalstoffen gestimuleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door lekker te gaan liggen op je bed.. gordijnen dicht en alleen maar rust om je heen..
een beetje vicks vaporub op je slapen masseren en verder rusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Computer uit, boeken weg (als je aan het studeren bent) en ga een lekker stukje wandelen buiten of even liggen. Een stukje hardlopen of naar training gaan is ook wel een lekkere pauze voor tussendoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je nek eens te masseren. Met twee handen voorzichtig je hoofd naar voren “trekken”en dan langzaam weer los laten. Weer met beide handen je nek van boven naar beneden kneden. Dan met je twee wijs- en middelvingers vanaf de schedelrand met iets wat druk naar beneden gaan. Probeer hierbij je schouders zo ontspannen mogelijk te houden. Herhaal dit net zolang tot je de spanning voelt verminderen