Schrale en dikke oogleden?

Ik ken iemand met schrale en dikke oogleden die ook nog eens erg branden. De oogleden houden vocht vast en worden rimpelig. Ook de vingers worden dikker.
Plaspillen hielpen wel.

Wat kan hier voor gedaan worden?
En hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt deze persoon veel gebruik van een zonnebank of gezichtsbruiner? Is het misschien een lasser?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van allen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je huilt krijg je ook vaak dikke/schrale oogleden van

Het beste antwoord

Ik zou in eerste instantie denken aan een allergie. Dat kan een voedings-allergie zijn maar ook een contactallergie. Laat de persoon eens nadenken of er rond de tijd van het ontstaan van de klachten iets veranderd is: andere omgeving, ander wasmiddel, andere snack-, drank- of eetgewoonten, verbouwing in huis, andere kleding. Die persoon kan dan proberen om terug te gaan naar de situatie van voor de branderige oogleden.

Het kan in hele kleine dingetjes zitten, b.v. de ingebruikname van nieuwe luchtverfrissings-apparatuur op de toiletten op het werk, heb ik aan den lijve ondervonden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Allergie kan trouwens ook spontaan ontstaan, dan hoeft er helemaal niks veranderd te zijn en wordt het zoek-werk een stuk ingewikkelder. Maar het is de moeite van het proberen waard, als hij/zij er veel last van heeft. Hieronder een link naar informatie over een eliminatie-dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Jouw antwoord kwam erg dicht in de buurt en dankzij jou dacht ik wel vaker na over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Het was inderdaad een allergie, maar omdat die persoon voor bijna alles allergisch is, was het moeilijk te achterhalen wat het nou precies was.
De allergie voor katten blijkt te zijn verergerd en daar zijn nu medicijnen voor en de schrale en dikke oogleden worden steeds minder schraal en dik.

Andere antwoorden (2)

laat je testen op de schildklier!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben wel benieuwd naar de uitslag dan!
Ik ken 2 mensen met een soortgelijk probleem, de 1 heeft een enorm drank probleem en slaapt veel te weinig! In dit geval is het dus hard nodig om minimaal 8 uur per nacht te slapen en te stoppen met drinken!
De ander heeft een allergie, de ene keer is het erger dan de andere keer. Hij werkt veel in een stoffige omgeving en loopt veel in zijn ogen te wrijven waardoor alles is geirriteerd!