Hoe voorkom ik blaren, en als ik blaren heb, hoe zorg ik ervoor dat ik er geen last van heb?

Ik had nieuwe voetbalschoenen gekocht , en was met deze weze trainen gister waardoor ik nu met blaren aan bijde voeten zit, hoe zorg ik er voor in de toekomst dat ik het niet krijg en ook wat kan ik er nu tegen doen zodat het geen pijn doet ! vooral voor woensdag dan moet ik weer trainen en dan zou ik graag 100% willen geven !

MGM

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Laat de huid langzaam wennen aan de druk of wrijving. Meteen een hele dag rondlopen met nieuwe schoenen of in één ruk de hele tuin omspitten, is af te raden. Voer daarentegen de activiteit geleidelijk op, zowel in tijdsduur als in intensiteit.

Schoenen
• Zorg voor goed passende en ingelopen schoenen. De voeten mogen niet te veel speelruimte hebben.
• Leren schoenen ademen beter dan kunststof, wat vooral tijdens warm weer te merken is, en zetten zich na verloop van tijd volgens de voet.
• Een schoen moet aangepast zijn aan de ondergrond waarop je wandelt. Ook al is het warm, sandalen op een steenachtige ondergrond zorgen voor sterke wrijving.
• Span ze goed aan, maar je tenen moeten vrij kunnen bewegen

Sokken
Draag een zeer dunne synthetische sok zonder naden aan de binnenkant en draag daarover een dikkere, naadloze sok.
Voor sommige sporten (bv. tennis) worden er aangepaste sokken verkocht. Ze zijn verstevigd op specifieke risicoplekken, waardoor de wrijving vermindert en de kans op blaren afneemt.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje ! , ik had het meeste aan jouw ! maar de andere antwoorden ga ik ook gebruiken !

Andere antwoorden (3)

Met blaren pleisters van de Etos voorkom je ze, en met blarenzalf en ook een pleistertje erop is het zo over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-niet met nieuwe schoenen gaan trainen maar ze al een tijdje aan hebben om te wennen
-goede sokken, naadloos of anders andersom aandoen
-bij blaar-gevoeligheid je voeten van tevoren insmeren
met gehwohl voetencreme, dat vormt een soort laagje
op de gevoelige plekken

Marianne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heel goed werkt om blaren te voorkomen maar ook als je ze al hebt: een voetbadje nemen met gewoon wat douchegel erin. Elke dag even doen en je huid wordt heel soepel!