Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik bewoog net met m'n nek ineens hoorde ik krak nu heb ik enorme last. Ik kan mijn nek bijna niet bewegen hoeveel dagen duurt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij mij duurde het 2 dagen

Dat kan een dag of 5 duren.

Waarschijnlijk heeft er op een plekje in je wervelkolom een facetgewrichtje vastgezeten, want spontaan loskwam. Als reactie gaan de spieren eromheen op slot. Deze kramp kan inderdaad behoorlijk pijn doen. Naar een paar dagen zou je weer de oude moeten zijn. Met paracetamol en/of ibuprofen en/of Aleve kun je de pijn wat verminderen. Daardoor ontstaat er vaak ook meer rust, waardoor de boel weer wat soepeler wordt. Bij zeer hevige pijnen kun je je huisarts iets sterkers laten voorschrijven. Het is trouwens altijd raadzaam om je bij twijfel naar je huisarts te gaan, niet gaan internet doktoren. Probeer heel rustig te blijven bewegen, niet forceren dus. Beweeg je hoofd uiterst langzaam van links naar rechts totdat het niet verder gaat. Maak een afspraak met een chiropractor. Als je aanvullend verzekerd bent zit dit waarschijnlijk in je pakket. Voor het eerste consult moet je mogelijk een paar tientjes bijbetalen. Het achter de computer zitten is voor de nek en rug niet erg bevorderlijk, compenseer met gezond bewegen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100