wat zijn die witte slijmachtige sliertjes die ik mijn ogen zitten + zware/vermoeide/plakkerig gevoel (ik heb geen dichtgeplakte ogen)

In mijn ogen zitten regelmatig witte slijmachtige sliertjes waardoor mijn ogen plakkerig zijn. Deze sliertjes kan ik er "uittrekken". Mijn ogen voelen dan ook zwaar aan. Ik heb 's morgens geen dichte ogen of pusafzetting of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
88.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord!

Antwoorden (9)

Ik denk aan ontstoken ogen.
Draag je lenzen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ook al 2 jaar zelfde symtonen alle oog artsen af ge lopen ook alle zalfjes druppels die er bestaan echt om zot te komen en dat knipperen met de ogen moet tv kijken met een oog dicht ook tot 25 slijmdraden per dag uit ogen halen en dan beginnen ze te jeuken branden geen leven meer !!
Waarschijnlijk gewoon ophopinkjes slijm dat er hoort. Doorgaans worden ze keurig 'weggespoeld' naar de hoekjes van je ogen om daar in te drogen tot van die korstjes, maar misschien dat dat niet helemaal goed gaat.
Misschien bij de drogist of apotheek eens vragen naar oogdruppels die kunnen helpen.
En als je je zorgen maakt: naar de huisarts (die kan ook oogdruppels voorschrijven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je ooglidontsteking..
het kan ook een overtollige talg productie zijn ..
of draag je overdag oogschaduw en of oogmake up waar je allergisch voor bent..
ik zou bij de apotheek oogdruppels hale die je ogen rust geven en schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je ogen geen gepruts. Hup naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je toevallig veel in een stoffige omgeving. Als je "veel"stof in je ogen krijgt, produceer je veel traanvocht, dat krijgt de kans niet om te verdampen
13 jaar geleden
ik las net een artikel over Multiple Chemical Sensitivity, dat is een allergie voor alledaagse produkten zoals deo's, wasverzachters en schoonmaakmiddelen.
plakkerige ogen is ook een symptoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een allergie kan misschien de oorzaak zijn. Jeuken je ogen ook? Wrijf je vaak in je ogen? Uit eigen ervaring: ik ben allergisch voor diverse stoffen en als ik ermee in aanraking kom gaan mijn ogen jeuken (niet meteen) en MOET ik wrijven (bad news). Daarna haal/trek ik gegarandeerd genoemde sliertjes uit mijn ogen totdat alles weer 'rustig' is. Als ik in de tussentijd bv zou lezen, moet ik steeds heftig knipperen met m'n ogen om helder zicht te krijgen. Iig als je je er ongerust over maakt of als het je dagelijkse functioneren beïnvloedt: ga naar de/een dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
scarlet101 zelfde symtonen als u kon het niet beter beschrijven mag ik weten hoe het nu met u gaat ik ben al 2 jaar aan het sukkelen dank u
Hoi allemaal,
Zelf kamp ik al 3 jaar met witte slijmslierten in mijn ogen. Ik moet ze de hele dag uit mijn ogen vissen! En op alle avonden zijn mijn ogen branderig, zwaar en vermoeid. Gisteren kon ik eindelijk terecht bij de oogarts en die gaf aan dat veel mensen er last van hebben en dat er niet echt een middeltje voor is. Hij gaf aan de ogen dagelijks goed schoon te maken met kokend water en daarnaast 7 tot 8 keer per dag druppelen met Duratears (droge ogen). Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ik een tekort aan vitamine A heb. Sinds een week slik ik multi vitaminen waar ook vitamine A in zit. Ik merk dat mijn ogen het veel langer volhouden en ik hen weinig last van slijmslierten. Misschien een tip voor de mensen hier!

Succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
" ...( de oogarts) gaf aan dagelijks de ogen goed schoon te maken met kokend water...."
Dit is een heel gevaarlijk advies.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Esmee, ik neem aan dat de mensen die dit lezen heel goed weten dat je kokend water eerst moeten laten afkoelen....zijn die mensen er niet, dan bij dezen!
Amadea
4 jaar geleden
Niet met kokend water dus, maar met gekookt water dat afgekoeld is.
Hi! Ik had hier ook last van en ik heb gemerkt dat geen make-up dragen ervoor heeft gezorgd dat ik nooit meer last heb van die sliertjes. Ik weet niet of jij dat herkent, maar bij mij zijn de sliertjes altijd een beetje zwart zoals mijn mascara.
8 maanden geleden