iemand ervaring met colitis ulcerosa?

mijn vrouw heeft deze chronische ziekte, groei je eroverheen of blijft dit levenslang

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Colitis Ulcerosa is niet te genezen, wel kunnen de ontstekingen geremd worden.

Colitis ulcerosa is een ontstekingsziekte (-itis) van de dikke darm (het colon) die met zweervorming (ulcera) gepaard gaat.

Vaak zal na het stellen van de diagnose een behandeling met medicijnen worden gestart. Deze medicijnen dienen enerzijds om de ontsteking af te remmen. Anderzijds
onderdrukken ze het ontstaan van nieuwe ontstekingen. Daarnaast worden vaak medicijnen voorgeschreven om bloedarmoede en diarree tegen te gaan.

De behandeling van IBD wordt symptomatisch genoemd, gericht op remming van de ontsteking. Dit betekent dat de behandeling de klachten en verschijnselen onderdrukt, maar de ziekte zelf niet geneest.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een probleem bij colitis ulcerosa is de onzekerheid over het verdere beloop. Soms blijft de ontsteking beperkt tot een klein deel van de darm. In andere gevallen beslaat de ontsteking een veel groter gedeelte van de darm. Er zijn grote verschillen in ernst en aard van de klachten en in het resultaat van de behandeling. De meeste patiënten kunnen na behandeling weer een gewoon leven leiden. Zij hebben betrekkelijk weinig klachten. De kwaliteit van hun leven is vergelijkbaar met die van mensen zonder IBD.

Lees verder in de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het is een ontsteking die moeilyk bestryden is je kan er van af komen door geen melk produkten te nemen die kleeft in de darmen en geen vette dingen en cola drinkt geen sterke koffie dan voel je over een week een heel ander mens beterschap