Ik heb een doosje vitamine b gekocht en deze tabletjes 2 stuks per dag ingenomen! Helaas heb ik nu last van dikke enkels?

Jarenlang heb ik antidepressiva geslikt en ben daar langzaam aan mee gestopt!
Om wat meer energie te krijgen ben ik vitamine B gaan slikken helaas heb ik nu last van dikke enkels, dus ik houd vocht vast, wat ik voor die tijd dat ik vitamine b slikte geen last van had!
Zou dit probleem van deze tabletjes kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

neen!..van vitamine b krijg je geen dikke enkels hoor!..er is iets aan de hand met je vochthuishouding,misschien door een verhoogde bloeddruk,of te lang staan,..ga hiermee naar de huisarts als je heel zeker wilt zijn,maar in mijn studie als voedingsdeskundige is nog nooit iets benoemd als dikke enkels of vochtvasthouden door vitamine B
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik herken het wel hoor.
slikte toen ook vitamine b ivm zwangerschap, maar of het nu aan de zwangerschap lag of aan de pillen, wel toevallig jij ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg met de apotheek of je huisarts, die weten alles van bijwerkingen en of het wel verstandig is om deze tabletten te slikken.
Want als je vocht vasthoudt, is het wel slim om te weten waar het van komt: die tabletten? Of misschien iets anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamines slik je als je er een tekort aan hebt of daar bang bent. Begin met vitamine C en kijk vervolgens naar B(12), foliumzuur en vitamine D. Tekorten daaraan hebben de meest ingrijpende gevolgen voor je gezondheid. Ze zijn relatief makkelijk aan te vullen door middel van supplementen.

Denk je echt dat die dikke enkels het gevolg zijn van die vitamine B tabletjes of zou het andere oorzaken kunnen hebben? Doorgaans is er eerder iets mis met je mineralenhuishouding als je vocht vasthoudt maar andere oorzaken kunnen ook.