ik moet echt door een mri en zie er erg tegenop. iemand ervaring met open mri en/of een grote mri?

had al een soort gelijke vraag gesteld maar ben toch benieuwd naar mensen die in de mri hebben gelegen en hoe de ervaring was. vooral voor de grotere mri dan normaal formaat mri en de open mri ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

ik heb in beide gelegen..maar mijn voorkeur gaat toch uit na de open mri
in de normale zie je niets,een tunnel en als je al bang bent in kleine ruimtes ,,is het best eng, ik heb 15 min mijn ogen dicht gehouden en door de koptelefoon hoorde ik minder van de mri foto's maken
de open vond ik niet eng, ik kon achter uit gewoon de ruimte zien, dus ..de half open is fijner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

mri is totaal niet eng. je krijgt een koptelefoon op met muziek (ik had skyradio, heb een dichte mri gehad) en dan hoor je de hele tijd timmer geluiden(dat is het apparaat.

Verder moet je er niet teveel bij nadenken, pas als je je druk maakt om de kleine ruimte raak je in paniek.

Voor noodgevallen krijg je een pieper mee, dus als het echt niet meer gaat druk je daar op, dan halen ze je er gelijk uit.

Een mri duurt ongeveer 20 min- 50 min, afhankelijk an het gedeelte dat ze scannen. Bij mij hebben ze mijn hoofd gescant en dat duurde ongeveer 25 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb claustrofobie en wil echt alleen weten voor een grote mri of een open mri
ik vond de gewone mri helemaal niks en kreeg hartkloppingen en zo. ze moesten me er snel uithalen omdat ik in paniek raakte
maar bedankt voor de reactie
Wat wil je precies weten? Ik heb in alle soorten en maten scans gelegen. Veel hoef je meestal niet te doen. Het meest vervelende is stil liggen, daar ik nogal een actief type ben. Maar voor de rest is er weinig om bang te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb drie kwartier lang in een mri apparaat gelegen.
het was net een zonnetunnel. als ik voor me uit keek, kon ik de ruimte wel zien.
het apparaat maakt veel herrie, maar dat vond ik niet zo'n probleem.
waar ik het meest last van had was dat ik kramp kreeg in m'n armen, die moest ik boven mijn hoofd houden al die tijd.
omdat ik nogal claustro ben, heb ik bij de huisarts een beta blokker gehaald, had wel het idee dat dat scheelde.
sterkte!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ja ook ik heb met beide ervaring en het was absoluut niet eng.
In die dichte zat zelfs ergens een microfoon zodat ik altijd hoorbaar was en ze mij eruit konden halen als het niet meer ging. Het stilliggen is wat lastig en helemaal als je zoals ik dan ook nog kriebel aan de knie krijgt maar voor de rest is het gewoon een soort bed maar dan met een dakje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durfde ook niet in een mri. Dat erin schuiven ging helemaal niet. Uiteindelijk hebben ze dat ding zonder mij erin geschoven en ben ik er zelf met mijn onderlichaam ingekropen. Hierdoor had ik meer controle over de situatie en kon ik het wel volhouden. Tevens had ik medicatie gekregen dat ik wat rustiger was ( wat ik volgens mij echt niet was...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom op zeg je wordt gewoon in een buis geschoven kan je lekker een tukkie doen.
de rest is ene piece of cake en pijn doet het al zeker niet dus waarom die angst?