Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt genezing bij afgesneden vingertop ?

Ik ben afgelopen weekend wat te hevig geweest met de kookmessen : gevolg een mooie vingertop (1cm x 0.5 cm) en een stuk nagel kwijt. Ik heb nog wel gevoel in de vingertop dus superdiep is het niet geweest. Hoe lang duurt het herstel eigenlijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
49.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

als je het goed schoon houdt, zal het binnen een paar weken genezen en langzaam de nagel teruggroeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx - ik hoop dat je gelijk hebt of dat het nog sneller gaat ;-). Het is nu 3 dagen geleden en de wond is dicht. De korst is nog wel superdun heb ik indruk. Ik laat het nu aan de buitenlucht genezen - weet niet of dit supergoed is. Ik zou graag binnen een weekje of 2 gaan jumpen om milk inc ... :-)
Mijn twee vingertopjes zijn er afgeweest toen ik 1 was. De vorm is nooit meer helemaal goedgekomen, maar ik kan me niet herinneren ooit last van minder gevoel in mijn vingers gehad te hebben. Neem aan dat het wel een maandje duurt voordat alles weer geheeld is (zo lang duurde het bij mij in ieder geval toen ik met een kaasschaaf een stukje van de zijkant van mijn hand afsneed). Tot ongeveer mijn 25-ste had wel heel bobbelige nagels ( het nagelbed was ook beschadigd), maar zelfs dat is nu weg, al begint het wit wel wat lager dan normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er eens honing op te smeren, ik heb een keer prei gesneden met een heel scherp mesje, had een stuk van mijn wijsvinger afgesneden, maar na ongeveer anderhalve dag was het dicht. En heel mooi geheeld.

Sterkte en beterschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij was het na een week droog en dicth. Na 3 weken duidelijk kleiner. Na 4-5 weken helemaal dicht & met huid bedekt.

De gevoeligheid is wel een maand langer gebleven: Er moest zich nieuw eelt vormen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/duurt-afgesneden-vingertop-dichtgroeien.38872
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik een poosje geleden exact zo gehad na het slijpen van mijn koksmesje met Japanse slijpstenen. Ik had eerst niet eens in de gaten dat ik een mootje vinger met nagel en al afsneed, totdat ik iets vreemds op de snijplank zag liggen. Ik heb dat plakje gewoon weer teruggeplaatst, er een strak verband omheen gedaan en het geheel een dag of vier laten zitten.

Het spannendst is natuurlijk of de boel gaat ontsteken maar dat pakte goed uit. Het plakje is niet weer vastgegroeid maar fungeerde als een natuurlijke wondbedekking waardoor ik nauwelijks pijn had en het genezingsproces zijn werk kon doen. Na een week hoefde er al niets meer op.

Moet je er na een paar dagen iets mee doen dan kun je er een verbandje om doen ter bescherming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding