Waggelen, je ziet dit nog wel eens bij hoog zwangere vrouwen die niet meer zo soepel kunnen lopen, het gewicht wordt dan duidelijk van het ene naar het ander been verplaatst waardoor je gaat waggelen, net als eenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja was me net voor+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb idd een casus over een vrouw die net 2x zwanger is geweest. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ná de zwangerschap kunnen vrouwen soms nog moeilijk lopen, dit heet bekkeninstabiliteit. Onder invloed van hormonen wordt het bekken wat instabieler, dit is ook nodig voor de geboorte, maar zorgt ook voor die waggelende loop, die na de geboorte er ook nog kan zijn.
''t is in elk geval niet een erg elegante manier van lopen...

Meestal : met naar buiten gedraaide voeten, en het kontje naar achteren gestoken, met een holle rug.
Vaak zal, door de holle rug, er een draaibeweging in de kontstreek optreden, waarmee het beeld 'eendenloop' dan volmaakt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een filmpje van een loopvogel, misschien krijg je hierdoor een beetje een idee.

Als van een mens gezegd wordt dat die loopt als een eend, betreft het vaak iemand met een fors achterwerk dat alle kanten uit schommelt.

Ook kindjes die net leren lopen en nog druk bezig zijn met hun evenwicht onder controle te krijgen waggelen nogal.

Bij kleine mensjes vindt men het schattig, bij grote mensen oogt het veelal niet-schattig.

http://www.youtube.com/watch?v=0WBOOESVj24

Toegevoegd na 2 minuten:
hier dus twee verschillende filmpjes, maar omdat je naar de eend vraagt, is die zichtbaar. de andere moet je zelf nog even aanklikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenen naarbinnen kont naar achter en waggelen maar!
doet het vooral goed op feestjes en partijen.
als je echt een feestje wilt moet je je handen bij je oksels houden en je ellebogen op en neer bewegen.
ook de polonaise in deze houding is zeer populair!