Ik word gauw misselijk als ik iemand aan de telefoon heb, is dat normaal?

Ik merk de laatste tijd dat ik zo snel mogelijk wil ophangen en dan als ik ophang ben ik misselijk. Ik ben niet zwanger.

Toegevoegd na 24 minuten:
Met mobiele telefoon. Het is meer met mensen prive dan zakelijke telefoontjes.

1.2K

Het beste antwoord

Dat laatste wijst op een paniekstoornis, als je professioneel belt, heb je bescherming van een kader, je moet iets regelen of iets uitzoeken en bent dus "in charge".
Dan treedt paniek niet snel op.
Bel je prive' dan heb je (voor je gevoel) minder vat op (de aard van) het gesprek.
Ga eens bij jezelf na of je eens iets erg vervelends meegemaakt hebt waarbij telefoneren een belangrijke rol speelde.
kijk ook een in je droomwereld of daar dromen bij zitten waarbij bellen gevoel van onmacht geven of aan andere ongunstige belevingen gekoppeld is en of dit terugkerende dromen zijn.
Door te deduceren(afleiden) of relativeren is dan kans dat je grip krijgt op je angstreactie.
Blijft het je parten spelen , schroom dan niet een psycholoog te vragen.
Er mee blijven omlopen lijkt me geen goed plan omdat er goed wat aan te doen moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voel je jezelf erg gespannen wanneer je gaat telefoneren of wanneer je een telefoongesprek voert? Misschien dat je dan "telefoonangst" hebt. Mijn partner vindt het heel vervelend om via de telefoon gesprekken te voeren en moet na een telefoontje vaak even bijkomen. Door toch te gaan telefoneren kan dit na verloop van tijd verminderen.

Misschien is dit bij jou helemaal niet het geval. Dan weet ik niet wat het kan zijn, en hoop ik dat iemand anders je verder kan helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien ook het idee , al dan niet onbewust, vorige keer toen ik telefoneerde werd ik misselijk, als ik dat maar niet wer word, is al een reden om je juist weer misselijk te voelen. Gaat bijna "automatisch"op den duur.Soort dwanggedachte waar je weer af moet
13 jaar geleden
Het kan zijn dat het toevallig is geweest dat het meer bij persoonlijk ipv zakelijke telefoontjes is geweest. Alleen ga je daar nu "een plaatje" aan plakken, en je (onbewuste) brein werkt wel door. Dus ga je hier over nadenken.

Persoonlijk denk ik dat od, je maakt je op de 1 of andere manier druk tijdens/voor het bellen. Of wordt nerveus van de gesprekken. En/of je gaat verkeerd ademhalen, dus misschien een beetje hyperventileren, waardoor je misselijk kunt worden (en onrustig gevoel krijgt). En als het zakelijk is, dan of duren de telefoongesprekken misschien wat korter, of komt er geen gevoel bij kijken, dus heb je minder kans om na te denken of onrustig te worden.

Probeer bij je zelf eens rustig af te vragen of hier missschien iets vanheaarheid in zou kunnen zitten.