Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de pijn in mijn keel verzachten?

Donderdag na het avontuur van Fc Utrecht heb ik nog steeds last van mijn keel van het schreeuwen.. het doet zelfs pijn! Hoe kan ik de pijn verzachten? gaat het over? volgens mij is het ontstoken ofzo.. hmmm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

geef je stem en je keel rust. praat niet onnodig en drink lekker veel hete thee, evt met honing. voor de rest is het een kwestie van tijd, dat het weer geneest.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

haha ja ik herken dat, gewoon een keelpastille nemen en lekker op tijd slapen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koude dingen zijn lekker als je een zere, opgezette keel hebt, dus waterijs of roomijs eten kan helpen. Honing heeft een verzachtende werking dus da's ook een aanrader. En dropjes of keelpastilles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hete bouillon met n paracetamol nemen en naar bed. Keeltabletten trachitol of n snoepje/zuurtje nemen. En volgens mijn arts ijsklontjes en uitzieken,zit ook met keelpijn maar is n virusje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hete, zoute bouillon
Met zout gorgelen
Kruidenlikeur
Op tijd naar bed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ui, klein stukje van de bovenkant af snijden,stukje van de onderkant(wortel) kuiltje uit snijden bruine suiker er in doen,onderkant er weer bovenop leggen,en met de bovenkant op een glas plaatsen en het sap drinken dat eruit komt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door schreeuwen kunnen de stembanden beschadigen. Drankjes en gorgelen zullen niet zo gek veel helpen omdat het strottehoofd afgesloten wordt door het strotteklepje. Meestal genezen de stembanden wel weer door rust. Tegen de pijn gewoon een pijnstiller nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding