Over de oorzaken van acne doen de meest uiteenlopende verhalen de ronde. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Niet vet en chocolade bevorderen het ontstaan van acne maar zuivel wel. Met zo'n bewering zit je in Nederland natuurlijk te vloeken in de kerk maar lees het artikel op bijgaande url maar eens. De webmaster daar gaan absoluut niet over één nacht ijs en baseert zich op recent onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sommige mensen & leeftijdsgroepen wel. Anderen krijgen het weer van aardbeien, of drop, of cola of ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puistjes krijg je door opstandige hormonen. Niet door chocola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt per persoon, de 1 is er gevoelig voor, de andere persoon niet. Is niet duidelijk te zeggen.

Puistjes zijn meer een hormonale kwestie. Letten op je voeding kan wel helpen, maar het is vooral belangrijk dat je elke ochtend en avond goed je gezicht reinigt.
13 jaar geleden
Ja dat is zo, Door dit te eten doe je in ieder geval wel je best om puistjes te krijgen. Eten waar veel vetten inzitten geven snel puisjes.
Nu geldt niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk.
Sommige mensen kunnen alles eten en krijgen geen puistjes, anderen moeten vreselijk opletten bij wat ze eten.

Haal puistjes en een allergische reactie niet doorelkaar zoals b.v. met aardbeien het geval kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men heeft nooit kunnen bewijzen dat acne ontstaat door verkeerd eten.
Wel zou je lichaam kunnen reageren op bepaald voedsel.
Ontstaat er na het eten van chocolade, patat of pinda's een comedo-explosie, dan kun je inderdaad het eten van deze producten beter achterwege laten.
Verstandig eten dus. Wie gezond eet en drinkt kan na verloop van tijd een huid krijgen, die er wat fleuriger uit gaat zien.