Rond welk jaar werden de gevaren van meeroken algemeen bekend?

En vanaf welk jaar was het over het algemeen not done om bij je kinderen te roken?

Graag met bronnen erbij die aantonen vanaf welk jaar ongeveer dat eerste was en vanaf welk jaar ongeveer dat tweede

Het gaat me niet om het roken bij baby's (dat is al veel langer bekend dan wat ik vraag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt zeker vanaf welk jaar werden de mogelijke gevaren het eerst benoemd?

Antwoorden (1)

in 1990 werd er door de gezondheidsraad een rapport gepubliceerd over meeroken en de gevaren

de campagne roken niet waar de kleine bij is startte in 1997

Toegevoegd na 1 uur:
volgens het jaarverslag van Stivoro Najaar 1997
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin 1997 of eind of... ?