Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Overgeven in het zwembad

Stel je voor dat er iemand moet overgeven in het zwembad (in het water). Wat zijn dan de regels/ procedures? Moet het water worden vervangen, of kan het er gewoon uitgefilterd worden? Wie is het wel eens gebeurd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik wilde al zeggen: de mensen gaan er vast vrijwillig uit. Ik vond hierbij een protocol van hoe te handelen op een cruise schip. Het is wel iets zwaarder want het gaat eigenlijk over het onderdrukken van het Norovirus maar er staat een heel stuk in hoe het zwembad moet worden gedesinfecteerd als iemand heeft overgegeven

Bronnen:
http://www.rivm.nl/cib/binaries/Bijlage%20...

Volgens mij moet iedereen dan uit het zwembad en word het schoongemaakt

schepnetje waar mogelijk, flink doorpompen om het verder op te lossen en de rest door het filter laten oplossen en extra chloor toevoegen wellicht plaatselijk de bacteriën worden gedood door de chloor in het water

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100