Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Tintelingen in mijn linkerhand. Wat kan het zijn?

Hee.
Mijn pink en ringvinger tintelde vanmorgen. Nu slapen de vingers en tintelen mijn wijsvinger en duim. Als ik het morgen nog heb ga ik naar de huisarts. Maar wat denken jullie dat het zijn kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klinkt een beetje als wat ik altijd voel als er weer eens een zenuw beklemd zit in mn nek.

Misschien heb de er s'nachts op gelegen? Idd als het morgen niet over is, toch maar even naar de ha.

je kan ook een carpaal tunnel syndroom hebben dat heb ik ook gehad Toegevoegd na 2 minuten: kijk even op deze site misschien herken je de klachten http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/carpaaltunnelsyndroom.htm

Dat zijn beklemde zenuwen in de elleboog. Oorzaak: Tijdens bureauwerkzaamheden op de ellebogen leunen. (op de plek waar je ,,telefoneerbotje zit) Dmv Electro Myo Grafie kan men dat vaststellen. (EMG) Een operatie (dagbehandeling en onder volledige narcose) geeft GEEN garantie dat het weg blijft. De neuroloog kan uitsluitsel geven. Ga naar de huisarts.

Bronnen:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=zie...

RSI, kortom heeeeel veeeeel spanningen en stress. Voornamelijk in de bovenrug, nek, oksels, armen.

Tintelingen en pijn bij inspanning met uitstraling richting duim kunnen OOK aanwijzingen zijn voor hartfunctiestoornissen. Dat is door een bezoek aan de huisarts snel uit te sluiten. Wel doen hoor, dat bezoek aan de arts, ook als er van alles tussen komt. Gewoon morgenvroeg afspraak maken en vragen (aandringen) of je vandaag nog langs kunt komen. Ik het iets wat aandacht behoeft, dan kun je daar beter vrijdag mee komen dan in het weekend. Dokterswachten zijn vooral geschikt voor mensen met heel veel tijd en nog meer geduld. Ga dus morgen even. is het niets , dan ga je ook wat geruster het weekend in. Sterkte.