Moet ik mij zorgen maken over een hartslag van 110?

Hallo ik had laatst mijn hartslag gemeten en die was toen erg aan de hoge kant en blijft nu wat hoog maar heb de laatste tijd wel al stres en ook omdat mijn hartslag nu zo hoog is blijf ik stressen mijn bloeddruk is gewoon normaal moet ik me zorge maken? Ben 18 jaar

tinus1969
9 maanden geleden
Hoe heb je dit gemeten? En op welk moment? Veel smartwatches/fitbits/activity trackers etc hebben een optie om 24/7 je hartslag te meten. heb je zoiets wel eens geprobeerd?
Ritsuka
9 maanden geleden
Precies, doe eens een 24 uurs meting.
Dan weet je ook wat je rusthartslag is (gemeten direct als je wakker word).

Antwoorden (2)

Een hartslag van 110 is niet erg als het maar niet boven de 120, 130 is want dan is het niet goed.
8 maanden geleden
110 in de rust? dat is opzich wel hoog
Normale hartslag in de rust voor een gezond persoon hoort niet boven de 100 te zijn normaal gesproken tussen de 60-100
8 maanden geleden