Welke middelen kun je gebruiken om terugkerende schouder blessure tegen te gaan?

In april 2013 een tegenstander bij het voetbal van me af proberen te duwen met gestrekte arm terwijl hij mijn kant op kwam. Daarbij schouderpees beschadigd, op scan en röntgenfoto zag het er goed uit dus na 2 maanden herstel was er geen irritatie meer.

In september in duel met tegenstander (schouder aan schouder) leek de schouder bijna uit de kom te schieten door de druk die erop kwam staan. Week later val ik op de grond met de schouder. Gevoel dat deze uit de kom schiet en na een paar seconde weer terugschiet. Volgens arts kan op deze manier de schouder niet uit de kom schieten. Hij gaf wel pillen om ontsteking aan de slijmbeurs tegen te gaan. Herstel ging goed.

Vandaag weer in duel, zij aan zij. Weer druk op de schouder door duwwerk en het lijkt alsof hij weer uit de kom schiet en meteen weer terug in positie komt. Telkens ook paar dagen flinke last en zwelling..

Wat kan ik er aan gaan doen.. Moet ik elke keer pillen nemen tegen slijmbeurs (dus recept) of moet ik toch maar eens naar de specialist gaan om te kijken naar de ruimte in de schouder?

Bestaan er ook middelen, net zoals bij enkelblessures en knieblessures (tape etc.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zal toch even naar een specialist gaan om te kijken of alles daadwerkelijk wel op zijn goede plek zit.
Echter is het vervelend dat het continu dezelfde schouder betreft, waardoor hij dus niet volledig hersteld.
Het betekend namelijk niet, wanneer jij geen last meer hebt, dat alles van binnen helemaal in orde zit.

De schouder krijgt flinke klappen elke keer, dus het lijkt mij een spieren kwestie, als deze verkeerd "schieten" kan dit hetzelfde gevoel veroorzaken dat hij op slot/ vast schiet, (wie weet jouw "uit de kom gevoel") maar ik ben geen arts.
Betreft het een spieren kwestie, kán het eventueel ingetapet worden door een bijv fysio, maar dit moet je echt met een fysio/ arts bespreken.

Mij lijkt het sowieso verstandig om even rustig aan te doen ;-)