Verdwijnt je haar als je een wrat weg laat halen?

als je een wrat op je hoofd hebt en je wilt die weg laten halen zal er dan haar weggehaald moeten worden of zal er haar wegvallen?

Rieneke1
8 maanden geleden
Nee, als de wrat is weggehaald zie je er niks meer van. Althans, dat was bij mij het geval.

Antwoorden (1)

Nee.
In zeer zeldzame gevallen kan een wrat op het hoofd leiden tot tijdelijk haarverlies op die plek. Het haar groeit echter meestal terug zodra de wrat is verwijderd. Dus weghalen kan hoogstens leiden tot meer haar.

Thuisarts
De helft van de wratten verdwijnt vanzelf binnen 1 jaar. Na 2 jaar zijn bij twee derde van de mensen alle wratten verdwenen. Een enkele keer blijven ze veel langer zitten.
Heeft u veel last van uw wratten, zoals pijn of irritatie? Dan kunt u naar de huisarts gaan voor behandeling. Wratten zijn moeilijk te behandelen. Ook de behandeling van de huisarts laat de wratten lang niet altijd verdwijnen. De behandeling van een wrat geeft vaak meer klachten dan de wrat zelf.
Mogelijke behandelingen bij de huisarts zijn:
• De huisarts schrijft een recept voor salicylzuurzalf 40%. U smeert de wrat zelf dagelijks in met deze zalf. Dit kan huidirritatie geven.
• In de huisartsenpraktijk wordt uw wrat aangestipt met vloeibare stikstof. Is de wrat na 1 keer bevriezen niet weg? De behandeling wordt dan elke 2 tot 4 weken herhaald. Langer dan 3 maanden behandelen heeft geen zin. De kans dat wratten dan nog weggaan wordt niet groter door verder te gaan met bevriezen.
• Als salicylzuurzalf of vloeibare stikstof niet helpt, kan het combineren van deze twee behandelingen de kans op succes verhogen. Er zijn dan wel meer bijwerkingen.
SimonV
8 maanden geleden
Lien101010
8 maanden geleden
Heel erg bedankt!